Pregled bibliografske jedinice broj: 1282964
Uloga i značaj ŠC Višnjik za razvoj sportskog turizma u Zadru
Uloga i značaj ŠC Višnjik za razvoj sportskog turizma u Zadru, 2021., diplomski rad, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1282964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i značaj ŠC Višnjik za razvoj sportskog
turizma u Zadru
(The role and importance of SC Višnjik for the
development of sports tourism in Zadar)
Autori
Laura Perković
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
19.10
Godina
2021
Stranica
89
Mentor
Jurica Grzunov
Ključne riječi
sport ; sportske ličnosti ; sportski turizam ; ŠC Višnjik
(sports ; athletes ; sports tourism ; SC Višnjik)
Sažetak
Važnost sporta za državu je neizostavna. Utječe na promociju i brendiranje cijele države kroz sportske uspjehe i poznate sportaše. Sport utječe na kreiranje nacionalnog identiteta određene države. Najznačajniji primjeri uspješne promocije i stvaranja brenda države kroz sport su sportska natjecanja kao što su na primjer Europska i Svjetska nogometna prvenstva te Olimpijske igre. Poznati hrvatski sportaši koji su imenovani najvećim promotorima Hrvatske kao sportske destinacije su Dražen Petrović, Krešimir Ćosić, Luka Modrić, Janica Kostelić te Goran Ivanišević, a oni su samo mali dio u moru dobrih sportaša. U drugom poglavlju prikazan je direktan odnos turizma i sporta, definiran je pojam sportskog turizma te njegovi oblici, zatim je definiran pojam menadžmenta sportskog turizma kroz organizaciju sportskih događaja. Nakon što su utvrđeni svi teorijski elementi važni za bolje razumijevanje tematike, analizirano je tržište sporta u svijetu te ekonomski učinci koji proizlaze iz njega. Sve je to obrađeno na primjeru Olimpijskih igara, najstarijeg i najpoznatijeg sportskog događaja na svijetu. U trećem i četvrtom poglavlju analizirane su sekundarne baze podataka koje prikazuju ulogu i značaj sportskog turizma za Hrvatsku te Zadar. Prikazana je motivacija turista, potrošnja te najzastupljenije sportske aktivnosti u Hrvatskoj i Zadru. Nakon analize trenutne situacije sportskog turizma kod nas, prikazani su najvažniji sportski događaji u Hrvatskoj. Nadalje, analizom web stranice ŠC Višnjik dobiven je uvid u dostupne aktivnosti, programe, projekte te događaje. U petom poglavlju provedeno je kvalitativno istraživanje kroz polu- strukturirani intervju prilikom kojeg je ispitano 11 osoba, od djelatnika i stručnjaka za marketing ŠC Višnjik do sportaša i rekreativaca kako bi se dobila cjelokupna slika. Davanjem odgovora na tri istraživačka pitanja utvrđen je doprinos i značaj ŠC Višnjik za sportski turizam u Zadru, zatim su utvrđeni kanali oglašavanja i promocije ŠC Višnjik, najznačajniji događaji i sportaši koji su utjecali na promoviranje ŠC Višnjik. Prilikom intervjuiranja došlo se do planiranih razvojnih planova za budućnost, te u analizirane prednosti i nedostatci ŠC Višnjik koji bi trebali poslužiti kao smjernice za budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti