Pregled bibliografske jedinice broj: 1282861
Programi izobrazbe za voditelje brodica i zapovjednike jahti u Ujedinjenom Kraljevstvu i Republici Hrvatskoj
Programi izobrazbe za voditelje brodica i zapovjednike jahti u Ujedinjenom Kraljevstvu i Republici Hrvatskoj, 2023., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski odjel, Zadar
CROSBI ID: 1282861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programi izobrazbe za voditelje brodica i
zapovjednike jahti u Ujedinjenom Kraljevstvu i
Republici Hrvatskoj
Autori
Barić, Demir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski odjel
Mjesto
Zadar
Datum
05.07
Godina
2023
Stranica
43
Mentor
Gundić, Ana ; Barić, Mate
Ključne riječi
nautički turizam, programi izobrazbe, ovlaštenja, profesionalni skiperi, STCW konvencija
(nautical tourism, training programs, certification, professional skippers, STCW convention)
Sažetak
Nautički turizam zauzima značajan udio u cjelokupnom svjetskom turizmu te predstavlja važan čimbenik razvoja pomorskog i gospodarskog sustava EU. U nautičkom turizmu, profesionalni skiper je općeniti pojam koji opisuje osobu kompetentnu, kvalificiranu i certificiranu prema postojećim propisima i zakonima, za upravljanje brodicama (voditelj brodice) i jahtama (zapovjednik jahte). Globalni sustav izobrazbe pomoraca reguliran je Međunarodnom konvencijom o standardima izobrazbe, izdavanju svjedodžbi i držanju straže pomoraca (eng. STCW Convention). Međutim, STCW Konvencija ne predviđa jasan i jedinstven pravni okvir za izobrazbu i priznavanje profesionalnih kvalifikacija i svjedodžbi za upravljanje brodicama i jahtama do 24 m u gospodarske svrhe. Na razini EU-a ne postoji važeći multilateralni sporazum o navedenom pitanju, pa je svaka država članica slobodna postaviti vlastite standarde i propise prema kojim izrađuje nastavne planove i programe te izdaje ovlaštenja i svjedodžbe. Svrha ovog rada je usporediti programe izobrazbe za voditelje brodica i zapovjednika jahti u Velikoj Britaniji i Republici Hrvatskoj. Rezultati usporedbe pokazali su da se programi izobrazbe voditelja brodica i zapovjednika jahti u te dvije zemlje razlikuju u pogledu opsega i načina provođenja teorijskog i praktičnog dijela nastave, preduvjetima za pohađanje pojedinih tečajeva i modalitetu izdavanja ovlaštenja i svjedodžbe. Ovaj rad može poslužit kao solidan teoretski temelj za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru