Pregled bibliografske jedinice broj: 1282813
Kurikulum osnovnih područnih škola
Kurikulum osnovnih područnih škola, 2023., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1282813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum osnovnih područnih škola
(Curriculum of district school)
Autori
Pljukavac, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
14.07
Godina
2023
Stranica
40
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
područna škola, matična škola, kombinirani razredni odjeli
(district school, central school, combined class depar)
Sažetak
Osnovne škole u Republici Hrvatskoj dijelimo na matične i područne škole, pri čemu matične škole predstavljaju središte uprave i administracije, dok su područne škole odgojno-obrazovne podružnice matičnih škola. U većini slučajeva, područne škole smještene su u manjim mjestima, a za rast i razvoj područnih škola pored učitelja i učiteljica bitan je doprinos roditelja i cijele zajednice tog mjesta. Zbog toga što se područne škole nalaze u malim mjestima, broj učenika često je manji te se nastava provodi u kombiniranim razrednim odjelima. Kombinirani razredni odjeli poseban su oblik razreda, a u njima se istovremeno provodi nastava različitih odijeljena od I. do IV. razreda, iznimno i za učenike starije dobi. Kombinirani razredni odjel je dobno i pedagoško-razvojno heterogena skupina učenica i učenika s kojom odgojno-obrazovnu djelatnost izvršava jedan učitelj odnosno jedna učiteljica. Kombinirani razredni odjeli mogu se sastojati od kombinacije dva, tri ili četiri razreda. Organizacija razrednih odjela u osnovnim školama temelji se na kriterijima dobi i broja učenika. Ako su učenici podijeljeni prema dobi, tada su kombinirani razredni odjeli sastavljeni od prvog i drugog razreda ili trećeg i četvrtog razreda. No ako su učenici podijeljeni prema broju, tada se kombinirani razredni odjeli sastoje od prvog i trećeg razreda, drugog i četvrtog razreda, prvog i četvrtog te drugog i trećeg razreda. Uzimajući u obzir broj razreda, dob učenika, nastavni sadržaj, vrstu sata, metode, izvore i promjene socijalnih oblika, bitna je dobra organiziranost učitelja/učiteljice. Kako bi se omogućila nastava u kombiniranim razrednim odjelima, učitelj/učiteljica provodi izmjeničnu kombinaciju posredne i neposredne nastave, pružajući učenicima mogućnost samostalnog ili zajedničkog izvršavanja zadataka i aktivnosti pod njihovim vodstvom. Mnogim mladim učiteljima i učiteljicama prvo radno mjesto upravo je u područnoj školi, neki od njih budu prestrašeni, ali većina njih ubrzo shvati da male područne škole nose mnogo prednosti, bez obzira na sve izazove koje se u njoj nalaze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)