Pregled bibliografske jedinice broj: 1282806
Pedagoška i didaktičko-metodička organizacija područne škole: studija slučaja
Pedagoška i didaktičko-metodička organizacija područne škole: studija slučaja, 2023., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1282806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška i didaktičko-metodička organizacija područne škole: studija slučaja
(Pedagogical and didactical-methodical organisation of district school: case study)
Autori
Martinko, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
14.07
Godina
2023
Stranica
51
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
kurikulum, obrazovanje, učenici, područna škola, kombinirana odjeljenja
(curriculum, education, students, district school, combined education departments)
Sažetak
U ovom će radu biti prikazana pedagoška i didaktičko-metodička organizacija rada područnih škola. Najprije je riječ o samoj definiciji područne škole te o tome kako izgleda nastava u područnoj školi. Nastavu na neki način valja planirati te su stoga opisani načini kod pojedinih predmeta. Ako se u nastavi izuzme redoviti i dopunski rad, učenici također pohađaju i neke izvannastavne aktivnosti koje se u područnoj školi razlikuju od onih u matičnoj. Područna se škola obično nalazi u nekoj seoskoj sredini te je vrlo bitna suradnja roditelja, ali i lokalne zajednice. Lokalna zajednica i roditelji mogu doprinijeti uređenju školskog prostora i školskog okoliša o čemu je isto riječ u prvom poglavlju. Spominju se također oblici rasporeda sati, didaktičke strategije i nastava koja svakako mora biti drugačija od matične škole. Isto tako navodi se kako je bitan izgled učionice i školskog dvorišta te se govori o razmještaju klupa i namještaja u učionicama koje koriste kombinirani odjeli. Uz sve to navedene su i dobre i loše strane nastave u područnoj školi. Uz sveukupnu teoriju koja je navedena prikazati će se zanimljivosti vezane uz Područnu školu Velika Horvatska kojoj je matična škola Osnovna škola Đure Prejca Desinić. Naime, proveden je intervju s učiteljicom koja radi u područnoj školi u kombiniranom odjelu. Pitanja su vezana uz izvannastavne aktivnosti, didaktičke strategije, uređenje učionica i okoliša, te suradnju s matičnom školom, roditeljima i lokalnom zajednicom Intervjuom je ustvrđeno da je nastava u Područnoj školi Velika Horvatska dobro organizirana te da se zbog opremljenosti škole i didaktičkog materijala može kvalitetno provoditi. Suradnja s matičnom školom, roditeljima i lokalnom zajednicom pridonosi jednom ugodnom okruženju za rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)