Pregled bibliografske jedinice broj: 1282621
Primarna i sekundarna prevencija cerebralne paralize
Primarna i sekundarna prevencija cerebralne paralize // III. hrvatski simpozij o cerebralnoj paralizi "Starenje i cerebralna paraliza" : zbornik radova / Pospiš, Miroslav (ur.).
Varaždinske Toplice: Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize, 2001. str. 71-80 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1282621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primarna i sekundarna prevencija cerebralne
paralize
(Primary and secondary prevention of cerebral palsy)
Autori
Pospiš, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
III. hrvatski simpozij o cerebralnoj paralizi "Starenje i cerebralna paraliza" : zbornik radova
/ Pospiš, Miroslav - Varaždinske Toplice : Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize, 2001, 71-80
Skup
III. hrvatski simpozij o cerebralnoj paralizi "Starenje i cerebralna paraliza"
Mjesto i datum
Varaždinske Toplice, Hrvatska, 24.10.2001. - 26.10.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Primarna i sekundarna prevencija ; cerebralna paraliza
(Primary and secondary prevention ; cerebral paralysis)
Sažetak
Zaštita mozga je jedan od prioritetnih zadataka prenatalne i perinatalne medicine. Primarna prevencija mora imati ključnu ulogu u promicanju normalnog rasta i razvoja, jer su mogućnosti sekundarne prevencije ograničene. Djeca koja su u žarištu sekundarne prevencije jesu u visokom riziku za razvojne probleme. Teško je izolirati medicinske rizične događaje od konteksta okoline. Prva i najvažnija uloga liječnika primarne zdravstvene zaštite u sekundarnoj prevenciji je rana detekcija razvojnih problema.Nakon detekcije mora se dijete adekvatno voditi uz timsku suradnju. Rehabilitacija u zajednici lokalizirana na primarnoj razini omogućuje najizravniji kontakt s lokalnom zajednicom kroz suradnju s liječnicima obiteljske medicine, patronažnim sestrama i područnim uredom socijalne skrbi. U rehabilitaciji u zajednici potreban je tim stručnjaka: voditelj tima, fizioterapeut, osoba s hendikepom kao savjetnik i dr. Svi članovi tima koji sudjeluju u rehabilitaciji osim stručnog znanja trebaju i komunikacijske sposobnosti, jer za postizanje što boljih rezultata potrebnaje intenzivna suradnja s osobom s cerebralnom paralizom i njegovim roditeljima. Bez uspostave povjerenja i zajedničke suradnje cijelog tima nema adekvatne habilitacije. Obiteljsko okruženje trebalo bi biti osnovno mjesto gdje će dijete primjenjivati naučene postupke u svim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti