Pregled bibliografske jedinice broj: 1282563
INTERKULTURALIZAM U KONTEKSTU SUVREMENOGA GLAZBENOG OBRAZOVANJA
INTERKULTURALIZAM U KONTEKSTU SUVREMENOGA GLAZBENOG OBRAZOVANJA. SPLIT: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2023 (monografija)
CROSBI ID: 1282563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERKULTURALIZAM U KONTEKSTU SUVREMENOGA GLAZBENOG
OBRAZOVANJA
(INTERCULTURALISM IN THE CONTEXT OF CONTEMPORARY MUSIC
EDUCATION)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
SPLIT
Godina
2023
Stranica
94
ISBN
978-953-352-091-9
Ključne riječi
interkulturalizam, glazbena pedagogija, glazbeno obrazovanje
(interculturalism, music pedagogy, music education)
Sažetak
Monografija je podijeljena u četiri poglavlja. U prvom poglavlju, Kultura i identitet, definiraju se pojmovi kultura, kulturna inteligencija i identitet. Budući da postoje brojne definicije kulture, prikazane su one koje su relevantne za razmatranje problematike interkulturnog obrazovanja. Kulturna inteligencija definira se kao sposobnost efikasnog funkcioniranja u situacijama koje karakterizira kulturna raznolikost, a sadrži četiri faktora: metakognitivni, kognitivni, motivacijski i bihevioralni. Pojam identiteta razmatra se u smislu osobina razmišljanja i predodžaba koje ljudi imaju o sebi, a za problematiku interkulturnog obrazovanja posebno su zanimljive esencijalističke i neesencijalističke definicije identiteta. Prva skupina definicija polazi od ideje da svaka etnička, odnosno kulturna grupa posjeduje apsolutan i fiksiran skup povijesnih osobina koje stvaraju njezin identitet, a neesencijalističke se definicije usmjeravaju prema osobinama koje su zajedničke članovima etničke, odnosno kulturne grupe, ali i prema razlikama unutar nje. Takva definicija uzima u obzir činjenicu da su identiteti suvremenog društva promjenljivi, nezavisni, neodređeni i mnogostruki, pa su fiksnost, koherentnost i stabilnost identiteta u suvremenom društvu dovedeni pod znak pitanja. Drugo poglavlje, Interkulturna komunikacijska kompetencija, donosi teorijska i empirijska razmatranja fenomena interkulturne komunikacijske kompetencije, odnosno sposobnosti efikasne interakcije u multikulturnim sredinama. Navedena kompetencija obuhvaća kognitivnu, afektivnu i bihevioralnu sposobnost, pa se u tom smislu razmatraju pojmovi interkulturne svijesti, interkulturne osjetljivosti i interkulturne efikasnosti. U nastavku slijedi objašnjenje pojma interkulturnih stavova te interkulturne kompetencije učitelja. U trećem poglavlju, Interkulturno glazbeno obrazovanje, razmatra se problematika interkulturnog obrazovanja općenito, koje promiče promjenu postojećeg obrazovnog sustava i usmjerava se prema ideji jednakih obrazovnih mogućnosti za sve učenike. Temeljna je postavka interkulturnog obrazovanja da bi svi učenici trebali imati jednake obrazovne mogućnosti, odnosno mogućnosti akademskog postignuća. U nastavku se prikazuje problematika interkulturnog umjetničkog obrazovanja, kao obrazovanja koje ima važnu društvenu i kulturnu ulogu, i koje predstavlja važan dio interkulturnog obrazovanja općenito. Interkulturne umjetničke forme pomažu učenicima u procjenjivanju različitih kategorija estetskih objekata, razumijevanju kulturnih tradicija, osiguravajući pritom transnacionalne veze koje povezuju učenike s raznolikim kulturnim naslijeđem svih članova društva. U razmatranju interkulturnoga glazbenog obrazovanja polazi se od njegova povijesnog pregleda te se prikazuju različiti pristupi i filozofije interkulturnoga glazbenog obrazovanja. Slijedi razmatranje interkulturnoga glazbenog obrazovanja i njegove povezanosti s interkulturnom komunikacijskom kompetencijom te definiranje pojma muzikalnosti u kontekstu interkulturnoga glazbenog obrazovanja. U Zaključku se ukazuje na važnost interkulturnog (glazbenog) obrazovanja za život u suvremenom društvu koje karakterizira globalizacija i brojne migracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost