Pregled bibliografske jedinice broj: 1282552
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 59 (2023), 1; 1-29 doi:10.31299/hrri.59.1.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1282552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se
školuju po redovnom programu uz individualizirane
postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija
postignuća
(Satisfaction and academic achievements of students
attending regular individualised school
programmes: the role of goal orientations and
achievement emotions)
Autori
Martinac Dorčić, Tamara
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 59
(2023), 1;
1-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke, ciljne orijentacije postignuća, emocije postignuća: zadovoljstvo, školski uspjeh
(students attending regular individualised school programme, achievement goal orientations, achievement emotions, satisfaction, academic achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u ciljnim orijentacijama, uvjerenju o djelovanju, emocijama postignuća, aspektima zadovoljstva te školskom uspjehu između učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke i učenika koji se školuju po redovnom programu te ispitati doprinos motivacijskih i emocionalnih čimbenika u objašnjenju zadovoljstva i školskog uspjeha učenika redovnih programa uz individualizirane postupke. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke (27.1% djevojaka) te 448 učenika iz redovnih programa (27.9% djevojaka) odabranih metodom slučajnih brojeva iz slučajnog uzorka vodeći računa o razredu (sedmi i osmi razredi osnovne škole te prvi i drugi razredi srednje škole) i spolu. Učenici su ispunjavali upitnik ciljnih orijentacija, skalu uvjerenja o djelovanju, upitnik emocija postignuća te dali procjenu zadovoljstva životom, sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, a dali su i podatke o školskom uspjehu. Rezultati analize varijance pokazuju da učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke u manjoj mjeri izražavaju ekstrinzičnu orijentaciju na učenje te u manjoj mjeri procjenjuju da imaju dovoljno sposobnosti za postizanje uspjeha u školi, a imaju i slabiji školski uspjeh te niže zadovoljstvo životom, zadovoljstvo sobom kao učenikom te zadovoljstvo odnosom s drugim učenicima. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da ciljne orijentacije, uvjerenja o djelovanju te emocije postignuća u većoj mjeri objašnjavaju zadovoljstvo sobom kao učenikom nego školski uspjeh. Pritom su se ciljne orijentacije pokazale važnijima za školski uspjeh (intrinzična i ekstrinzična orijentacija na učenje, izbjegavanje rada), a uvjerenja o djelovanju (procjena truda) za zadovoljstvo sobom kao učenikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-ERC-115-100-930/21 - Znanstveno istraživanje učinaka projekta: "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (II. faza)" (e-Škole (II. faza)) (Kolić-Vehovec, Svjetlana, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Tamara Martinac-Dorčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus