Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1282552

Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća


Martinac Dorčić, Tamara
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 59 (2023), 1; 1-29 doi:10.31299/hrri.59.1.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1282552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća
(Satisfaction and academic achievements of students attending regular individualised school programmes: the role of goal orientations and achievement emotions)

Autori
Martinac Dorčić, Tamara

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 59 (2023), 1; 1-29

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke, ciljne orijentacije postignuća, emocije postignuća: zadovoljstvo, školski uspjeh
(students attending regular individualised school programme, achievement goal orientations, achievement emotions, satisfaction, academic achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u ciljnim orijentacijama, uvjerenju o djelovanju, emocijama postignuća, aspektima zadovoljstva te školskom uspjehu između učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke i učenika koji se školuju po redovnom programu te ispitati doprinos motivacijskih i emocionalnih čimbenika u objašnjenju zadovoljstva i školskog uspjeha učenika redovnih programa uz individualizirane postupke. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke (27.1% djevojaka) te 448 učenika iz redovnih programa (27.9% djevojaka) odabranih metodom slučajnih brojeva iz slučajnog uzorka vodeći računa o razredu (sedmi i osmi razredi osnovne škole te prvi i drugi razredi srednje škole) i spolu. Učenici su ispunjavali upitnik ciljnih orijentacija, skalu uvjerenja o djelovanju, upitnik emocija postignuća te dali procjenu zadovoljstva životom, sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, a dali su i podatke o školskom uspjehu. Rezultati analize varijance pokazuju da učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke u manjoj mjeri izražavaju ekstrinzičnu orijentaciju na učenje te u manjoj mjeri procjenjuju da imaju dovoljno sposobnosti za postizanje uspjeha u školi, a imaju i slabiji školski uspjeh te niže zadovoljstvo životom, zadovoljstvo sobom kao učenikom te zadovoljstvo odnosom s drugim učenicima. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da ciljne orijentacije, uvjerenja o djelovanju te emocije postignuća u većoj mjeri objašnjavaju zadovoljstvo sobom kao učenikom nego školski uspjeh. Pritom su se ciljne orijentacije pokazale važnijima za školski uspjeh (intrinzična i ekstrinzična orijentacija na učenje, izbjegavanje rada), a uvjerenja o djelovanju (procjena truda) za zadovoljstvo sobom kao učenikom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-ERC-115-100-930/21 - Znanstveno istraživanje učinaka projekta: "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (II. faza)" (e-Škole (II. faza)) (Kolić-Vehovec, Svjetlana, EK ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Martinac-Dorčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Martinac Dorčić, Tamara
Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 59 (2023), 1; 1-29 doi:10.31299/hrri.59.1.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Martinac Dorčić, T. (2023) Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 59 (1), 1-29 doi:10.31299/hrri.59.1.1.
@article{article, author = {Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, year = {2023}, pages = {1-29}, DOI = {10.31299/hrri.59.1.1}, keywords = {u\v{c}enici koji se \v{s}koluju po redovnom programu uz individualizirane postupke, ciljne orijentacije postignu\'{c}a, emocije postignu\'{c}a: zadovoljstvo, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.59.1.1}, volume = {59}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Zadovoljstvo i \v{s}kolski uspjeh u\v{c}enika koji se \v{s}koluju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignu\'{c}a}, keyword = {u\v{c}enici koji se \v{s}koluju po redovnom programu uz individualizirane postupke, ciljne orijentacije postignu\'{c}a, emocije postignu\'{c}a: zadovoljstvo, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, year = {2023}, pages = {1-29}, DOI = {10.31299/hrri.59.1.1}, keywords = {students attending regular individualised school programme, achievement goal orientations, achievement emotions, satisfaction, academic achievement}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.59.1.1}, volume = {59}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Satisfaction and academic achievements of students attending regular individualised school programmes: the role of goal orientations and achievement emotions}, keyword = {students attending regular individualised school programme, achievement goal orientations, achievement emotions, satisfaction, academic achievement} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font