Pregled bibliografske jedinice broj: 1282352
Uzori u djetinjstvu za buduća zanimanja i njihovo pojavljivanje u medijima
Uzori u djetinjstvu za buduća zanimanja i njihovo pojavljivanje u medijima, 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1282352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uzori u djetinjstvu za buduća zanimanja i njihovo
pojavljivanje u medijima
(Childhood role models for future occupations and
their appearance in the media)
Autori
Duk, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
27.06
Godina
2023
Stranica
71
Mentor
Ivon, Katarina
Ključne riječi
mediji, uzori, djeca, zanimanja, medijska pismenost
(media, role models, children and media literacy)
Sažetak
Tijekom odrastanja djetetove stavove, obrasce ponašanja, tko će ono postati i načine na koji će jednoga dana djelovati u društvu oblikuje mnogo podražaja ; od bliskih mu osoba iz obitelji, preko vršnjaka do sve više prisutnih medija. Radi medija saznanja o svijetu su mu na dlanu. Tko će ono biti saznaje istraživanjem, od iskustava osoba iz okoline, priča iz uže i šire obitelji, preko čitanja tiskovina (knjiga, časopisa, novina), pretraživanja internetske tražilice, gledanja televizije, do igranja računalnih igara i videoigara ili aktivnosti na društvenim mrežama na kojima za nove oblike zanimanja saznaje od influencera. Kako bi se dijete na najkvalitetniji način ostvarilo, potrebni su mu stabilni uzori čiju će podršku osjećati i s kojima će se moći identificirati, a potom i obrazovanje. S obzirom na to da je na stručnjacima usmjeriti potencijal svakoga djeteta te raditi na poboljšanju obrazovnog sustava, višestruko je važno istraživati tematiku težnja i saznati tko je djetetu privlačan i za koja se područja ono zanima. Ovo je istraživanje povedeno u zadarskoj Osnovnoj školi Stanovi na uzorku od 89 učenika koji čine 47 učenika četvrtoga razreda i 42 učenika osmoga razreda. Odgovori na pitanja iz prvog dijela intervjua ukazuju na to da su ispitanici mnogo više skloniji korištenju novih medija od tradicionalnih medija te da se vrijeme provedeno na internetu i na društvenim mrežama, u razne svrhe, s dobi povećava. Od tradicionalnih medija djeca najčešće koriste televiziju, odnosno pametnu televiziju. Potom, u drugom dijelu intervjua, saznalo se da što su učenici stariji, to više prate objave influencera. Svoje uzore pronalaze u influencerima koji se bave umjetničkim zanimanjima, sportom i snimanjem sadržaja za YouTube. Osobito su im privlačni ako su uspješni u onomu što rade i ako se mogu identificirati radi osobina koje percipiraju pozitivnima. Spektar zanimanja koja smatraju najboljima za sebe, kod učenika iz oba razreda, je raznolik ; informiraju se od osoba iz okoline i online. Kod dječaka dominiraju zanimanja iz područja sporta, građevinarstva, a od modernih zanimanja najželjenije je postati YouTuber. S druge strane, djevojčice su zainteresirane za rad s ljudima ili s životinjama te za obrazovanje. Svima je bitno raditi ono što vole te da imaju mogućnosti formalnog i neformalnog obrazovanja. Istraživanje također ukazuje na potrebu za kreativnim razvojem medijske pismenosti, kao i potrebu za jačanjem kritičkog odnošenja prema pojavama koje se mogu zateći prilikom korištenja medija.
Izvorni jezik
Hrvatski