Pregled bibliografske jedinice broj: 1282319
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji // Vrhbosnensia, 23 (2019), 1; 81-117 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1282319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja
u dinamici praćenja kandidata u formaciji
(Psycho-pedagogical analysis of the role of
formator
in the dynamics of accompaniment of candidates
in formation)
Autori
Smoljo-Dobrovoljski, Sanda
Izvornik
Vrhbosnensia (1512-5513) 23
(2019), 1;
81-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
Praćenje ; Odgojitelj ; Odgajanik ; interpersonalna psihodinamika ; Formacijski kolokvij.
(Accompaniment ; Formator ; Candidate ; Interpersonal psychodynamic ; Formation colloquium)
Sažetak
Na temelju indikacija apostolske pobudnice pape Franje Evangelii gaudium – Radost Evanđelja (2013.) i novog dokumenta Kongregacije za kler Dar svećeničkog zvanja – Temeljne odredbe o svećeničkom odgoju i izobrazbi (Ratio fundamentalis institutionis sacerdotalis, 2016.) u posljednje vrijeme, na poseban način, aktualizira se važnost osobnog praćenja za rast u kršćanskom životu, odnosno za rast u zvanju kandidata u formaciji za svećenički poziv. Praćenje koje pomaže u razlučivanju zvanja, razlikovanju duhova koji mogu opstruirati rast u kršćanskim idealima, u vremenu stalnih promjena mentaliteta, struktura i fluktuacije vrijednosti, postaje neodgodiva potreba postmodernog čovjeka, kako ističe papa Franjo u apostolskoj pobudnici Gaudete et exultate - Radujte se i kličite (2018.). U ovom radu naglasak je na analizi dinamike praćenja kandidata u formaciji i posebnoj ulozi koju u tom odgojnom procesu ima odgojitelj. Uloga odgojitelja u relacijskoj dinamici promatra se iz trostruke perspektive: teološke, psihološke i pedagoške, s tim da je poseban naglasak na psiho- pedagoškim dinamizmima. U radu se obrađuju četiri tematske jedinice koje u središte refleksije stavljaju lik odgojitelja: biblijska zbilja praćenja koju se promatra kao prototip formacijske pedagogije, zrele i nezrele intrapsihičke i interpersonalne dinamike odgojitelja, analiziraju se i klasificiraju nužne sposobnosti i vještine za odgojni rad, te psiho-pedagoška dinamika odnosa između odgojitelja i odgajanika. U članku se istražuje kako odgojitelj koji prati kandidata u formaciji pomaže njegovoj izgradnji, odnosno kada odgojiteljevi interventi djeluju (de)formirajuće. Na temlju psiho-pedagoške analize nastoji se doprinijeti poboljšanju odgojne uloge u formacijskim institucijama te potaknuti na ozbiljno razmišljanje pri izboru kandidata za tako odgovornu zadaću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO
- Religious & Theological Abstracts