Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1282319

Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji


Smoljo-Dobrovoljski, Sanda
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji // Vrhbosnensia, 23 (2019), 1; 81-117 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)


CROSBI ID: 1282319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji
(Psycho-pedagogical analysis of the role of formator in the dynamics of accompaniment of candidates in formation)

Autori
Smoljo-Dobrovoljski, Sanda

Izvornik
Vrhbosnensia (1512-5513) 23 (2019), 1; 81-117

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo

Ključne riječi
Praćenje ; Odgojitelj ; Odgajanik ; interpersonalna psihodinamika ; Formacijski kolokvij.
(Accompaniment ; Formator ; Candidate ; Interpersonal psychodynamic ; Formation colloquium)

Sažetak
Na temelju indikacija apostolske pobudnice pape Franje Evangelii gaudium – Radost Evanđelja (2013.) i novog dokumenta Kongregacije za kler Dar svećeničkog zvanja – Temeljne odredbe o svećeničkom odgoju i izobrazbi (Ratio fundamentalis institutionis sacerdotalis, 2016.) u posljednje vrijeme, na poseban način, aktualizira se važnost osobnog praćenja za rast u kršćanskom životu, odnosno za rast u zvanju kandidata u formaciji za svećenički poziv. Praćenje koje pomaže u razlučivanju zvanja, razlikovanju duhova koji mogu opstruirati rast u kršćanskim idealima, u vremenu stalnih promjena mentaliteta, struktura i fluktuacije vrijednosti, postaje neodgodiva potreba postmodernog čovjeka, kako ističe papa Franjo u apostolskoj pobudnici Gaudete et exultate - Radujte se i kličite (2018.). U ovom radu naglasak je na analizi dinamike praćenja kandidata u formaciji i posebnoj ulozi koju u tom odgojnom procesu ima odgojitelj. Uloga odgojitelja u relacijskoj dinamici promatra se iz trostruke perspektive: teološke, psihološke i pedagoške, s tim da je poseban naglasak na psiho- pedagoškim dinamizmima. U radu se obrađuju četiri tematske jedinice koje u središte refleksije stavljaju lik odgojitelja: biblijska zbilja praćenja koju se promatra kao prototip formacijske pedagogije, zrele i nezrele intrapsihičke i interpersonalne dinamike odgojitelja, analiziraju se i klasificiraju nužne sposobnosti i vještine za odgojni rad, te psiho-pedagoška dinamika odnosa između odgojitelja i odgajanika. U članku se istražuje kako odgojitelj koji prati kandidata u formaciji pomaže njegovoj izgradnji, odnosno kada odgojiteljevi interventi djeluju (de)formirajuće. Na temlju psiho-pedagoške analize nastoji se doprinijeti poboljšanju odgojne uloge u formacijskim institucijama te potaknuti na ozbiljno razmišljanje pri izboru kandidata za tako odgovornu zadaću.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanda Smoljo-Dobrovoljski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Smoljo-Dobrovoljski, Sanda
Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji // Vrhbosnensia, 23 (2019), 1; 81-117 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
Smoljo-Dobrovoljski, S. (2019) Psiho-pedagoška analiza uloge odgojitelja u dinamici praćenja kandidata u formaciji. Vrhbosnensia, 23 (1), 81-117.
@article{article, author = {Smoljo-Dobrovoljski, Sanda}, year = {2019}, pages = {81-117}, keywords = {Pra\'{c}enje, Odgojitelj, Odgajanik, interpersonalna psihodinamika, Formacijski kolokvij.}, journal = {Vrhbosnensia}, volume = {23}, number = {1}, issn = {1512-5513}, title = {Psiho-pedago\v{s}ka analiza uloge odgojitelja u dinamici pra\'{c}enja kandidata u formaciji}, keyword = {Pra\'{c}enje, Odgojitelj, Odgajanik, interpersonalna psihodinamika, Formacijski kolokvij.} }
@article{article, author = {Smoljo-Dobrovoljski, Sanda}, year = {2019}, pages = {81-117}, keywords = {Accompaniment, Formator, Candidate, Interpersonal psychodynamic, Formation colloquium}, journal = {Vrhbosnensia}, volume = {23}, number = {1}, issn = {1512-5513}, title = {Psycho-pedagogical analysis of the role of formator in the dynamics of accompaniment of candidates in formation}, keyword = {Accompaniment, Formator, Candidate, Interpersonal psychodynamic, Formation colloquium} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO
  • Religious & Theological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font