Pregled bibliografske jedinice broj: 1282242
Analiza hotelske industrije Jadranske Hrvatske
Analiza hotelske industrije Jadranske Hrvatske // Proceedings of the 5th International Scientific and Professional Conference “The Challenges of Today” / Filiposki, O ; Metodijeski, D. ; Zlatovic, D. (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2021. str. 273-283 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1282242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza hotelske industrije Jadranske Hrvatske
(ANALYSIS OF THE HOTEL INDUSTRY OF ADRIATIC CROATIA)
Autori
Lolić Čipčić, Marina ; Malenica, Anika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the 5th International Scientific and Professional Conference “The Challenges of Today”
/ Filiposki, O ; Metodijeski, D. ; Zlatovic, D. - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2021, 273-283
ISBN
978-953-7566-46-3
Skup
5th International Scientific and Professional Conference The Challenges of Today
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 07.10.2021. - 09.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hotelska industrija, tržišna koncentracija, Jadranska Hrvatska
(hotel industry, market concentration, Adriatic Croatia)
Sažetak
Turizam je jedna od ključnih gospodarskih grana u Republici Hrvatskoj. Pri tom je turistička aktivnost, a samim time i ponuda, mahom koncentrirana u primorskom dijelu zemlje. Ako se izuzme utjecaj globalne pandemije COVID-19, broj dolazaka i noćenja turista u Hrvatskoj neprestano raste. Na strani turističke ponude jedan od ključnih parametara uspješnosti i proftabilnosti turističke djelatnosti je struktura turističke ponude. Iako je u Hrvatskoj u najvećoj mjeri zastupljen privatni smještaj, hotelska industrija ipak osigurava smještaj za oko 30% turista. Važnost hotelske industrije očituje se kroz njen utjecaj na brojnost, kvalitetu i raznovrsnost turističke ponude. S druge strane, ne manje važno, razvoj hotelske ponude produljuje turističku sezonu, generira veće prihode u odnosu na alternativne vidove smještaja, te osigurava veću zaposlenost u turizmu. Cilj ovoga rada je analizirati hotelsku industriju u primorskom dijelu Hrvatske, NUTS 2 regiji Jadranska Hrvatska, i to promatranjem udjela i zastupljenosti nezavisnih hotela i hotela u sklopu domaćih i inozemnih hotelskih grupacija. U tu su svrhu, temeljem raspoloživog broja kreveta u 2019. godini, izračunati indeksi industrijske koncentracije ; koncentracijski omjer i Herfndahl-Hirschman indeks. Istovremeno, prostor Jadranske Hrvatske podijeljen je na tri zasebna geografska područja: sjeverni, srednji i južni Jadran. Rezultati upućuju na zaključak o umjerenoj tržišnoj koncentraciji izraženijoj u srednjem i sjevernom dijelu Jadranske Hrvatske. Pri tome na cjelokupnom prostoru Jadranske Hrvatske značajnijim tržišnim udjelom u hotelskom sektoru prednjače hotelske grupacije u domaćem vlasništvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Marina Lolić Čipčić
(autor)