Pregled bibliografske jedinice broj: 1282196
Osnove izrade multimedijskih sadržaja
Osnove izrade multimedijskih sadržaja / Ogrizek Biškupić, Ivana (ur.). Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, 2020 (prirucnik)
CROSBI ID: 1282196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnove izrade multimedijskih sadržaja
Urednik/ci
Ogrizek Biškupić, Ivana
Ostali urednici
Ogrizek Biškupić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET
Grad
Zagreb
Godina
2020
Stranica
44
ISBN
0-553-57777-8
Ključne riječi
multimedija, tekstualni sadržaji, grafički sadržaji, audio, animacija, video, primjena multimedije u nastavi
Sažetak
Prenošenje znanja oduvijek je bilo zahtjevan posao. Iako ne djeluje tako, iznimno je komplicirano pronaći prikladan način za predstavljanje kompliciranih koncepata osobama koje se, dosada, nisu s njima susrele. Razvoj tehnologije omogućuje brže i učinkovitije načine objašnjavanja problematike koja, na prvi pogled, nije jednostavna. Daljnji su problemi, s kojima se suvremeni nastavnici susreću, zadržavanje pažnje učenika i studenata koji su navikli na trenutne informacije. Kako bi se tematika predmeta imalo mogla nositi s raznim distrakcijama, svakodnevno prisutnim u učionicama, potrebno je urediti sadržaj na zanimljiv i zabavan način. Trendovi u prenošenju znanja predlažu razne nove pristupe u prenošenju znanja, ali se svi oni svode na rascjepkano, zamaskirano učenje putem različitih iskustava koja nisu povezana s klasičnim principima učenja napamet. Tako Young Digital Planet 2015. godine spominje pojmove edutainment i edutainer, odnosno učenje pomoću zabave i učitelja – zabavljača. Pojam učitelja – zabavljača ne definira osobu isključivo kao nekoga čija je primarna svrha zabavljati i pomoći učeniku da mu prođe vrijeme, nego osoba koja je učenicima i studentima pristupačna i pomaže im na onaj način koji je njima jasan i prihvatljiv. Jedan je od najboljih načina prilagođavanja materijala takvom otvorenijem, lakšem pristupu korištenje multimedijskih elemenata. Korištenje multimedije utječe na uspješnost prijenosa informacija, što je objašnjeno dalje u priručniku. Interaktivan i sadržajno bogat te zanimljiv sadržaj ima veće šanse zadržati pažnju učenika, nego sadržaj koji čine suhoparan tekst i oskudne informacije. (Širanović, Rajković, Širanović, 2014.) Kako ne bi sva odgovornost bila na osobama koje prenose znanje, potrebno im je osigurati dovoljno dobru potporu ustanove u kojoj djeluju, a na višoj razini, i države. Ta bi se potpora trebala odviti u četiri različite kategorije (Komisarczuk, Otto 2017.) – tehnologiji (kako koristiti računala, pametne ploče, programe itd.), pedagogiji (kako koristiti tehnologiju u didaktičke svrhe), organizaciji (s kime kontaktirati u slučaju problema) i nastavnim planovima (scenariji učenja i materijali koje mogu koristiti). Potrebno je održavati redovite radionice koje će stručno usavršavati nastavnike, kao i tehnološku službu, kako bi razina znanja i kompetentnost uvijek bile na optimalnoj razini. S obzirom na vrstu materije koja se obrađuje, Priručnik je namijenjen osobama svih razina računalne kompetencije i nije potrebno predznanje. Zamišljen je kao opći pregled i uvod u multimedijski svijet u kojem polaznici uče od kojih se sve komponenti multimedija sastoji. Uče i kako prepoznati koji sadržaj i kako ga najbolje oblikovati. U Priručniku su pojašnjena i dodatna znanja uvoda u principe vizualne percepcije, savjeti kojima se pojašnjava kako najbolje oblikovati sadržaj da bude smislen, vizualno i Osnove izrade multimedijskih sadržaja 4 hijerarhijski. Također, pojašnjeno je koja je simbolika kojeg oblikovanja i na koji način oblikovanje vizuala utječe na krajnju poruku koja se želi prenijeti. Dodatno, priručnik se bavi i formatima u kojima dolazi određena vrsta multimedijskog sadržaja te navodi razlike između tih formata. Ovaj Priručnik izrađen je za realizaciju istoimene radionice koja se održava u sklopu projekta „e- Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)“ koji provodi CARNET. Cilj je priručnika da, nakon usvojenog znanja, polaznik može razlikovati oblike i formate digitalnog sadržaja, kao i prepoznati koji su alati korišteni kako bi se taj sadržaj stvorio. Polaznik uspješno identificira načine kreiranja i uređivanja sadržaja. Također, polaznik može samostalno odabrati prikladne oblike i formate digitalnog sadržaja i alate koje će koristiti za njegovo kreiranje i uređivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Bukovac, Helena ; Miličić, Ivana (autorice)
https://www.bib.irb.hr/1275147