Pregled bibliografske jedinice broj: 1282143
Povezanost izvannastavnih aktivnosti i postignuća učenika u afektivnoj domeni: Slučaj strukovne elektrotehničke škole
Povezanost izvannastavnih aktivnosti i postignuća učenika u afektivnoj domeni: Slučaj strukovne elektrotehničke škole // MIPRO 2023
Opatija, Hrvatska: Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2023. str. 1805-1809 doi:10.23919/mipro57284.2023.10159807 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1282143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost izvannastavnih aktivnosti i postignuća
učenika u afektivnoj domeni: Slučaj strukovne
elektrotehničke škole
(The Relationship between Extracurricular
Activities and Student Achievement in the
Affective Domain: The Case of a Vocational
Electrical Engineering School)
Autori
Delač, D. ; Purković, D.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
MIPRO 2023
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.05.2023. - 26.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
afektivna domena, inženjersko obrazovanje, izvannastavne aktivnosti, tehnološko obrazovanje, strukovno obrazovanje.
(affective domain, engineering education, extracurricular activities, technology education, vocational education.)
Sažetak
Postignuća učenika u afektivnoj domeni izrazito su značajna za proces učenja jer usvojene vrijednosti i stavovi mogu poboljšati usvajanje znanja i razvoj vještina. To ujedno može utjecati na lakše svladavanje nastavnih obveza i izazova koji se pred učenike stavljaju tijekom školovanja. Ovaj rad predstavlja istraživanje učinka izvannastavne aktivnosti na postignuća učenika u afektivnoj domeni te analizu i usporedbu s postignućima slične skupine učenika u tradicionalnoj nastavi. Istraživanje je provedeno kroz izvannastavnu aktivnost „Mladi inovatori - poduzetnici“ u koju je uključeno 18 učenika trećih razreda srednje strukovne škole. Ova aktivnost je usmjerena na razvoj novih i inoviranje postojećih rješenja u području elektrotehnike i računarstva. Tijekom istraživanja su praćena i analizirana postignuća u afektivnoj domeni kod učenika uključenih u izvannastavnu aktivnost i kod slične skupine učenika koji nisu bili uključeni. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici uključeni u izvannastavnu aktivnost iskazuju veći stupanj interesa za stručne sadržaje, bolje komuniciraju i surađuju s ostalim sudionicima u nastavi te imaju veći stupanj odgovornosti prema izvršavanju nastavnih obveza u odnosu na učenike koji sudjeluju samo u tradicionalnom procesu učenja i poučavanja. Rezultati ukazuju na potrebu razvoja široke lepeze različitih izvannastavnih aktivnosti, koje će svakom učeniku dati priliku uključivanja u nešto što ga zanima, kako bi se čim više učenika uključilo u ovakve aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)