Pregled bibliografske jedinice broj: 1281948
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju // Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio" / Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Art Vision, Starčevo, Republika Srbija, 2023. str. 165-171 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1281948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s
teškoćama u razvoju
(Attitudes of students with regular development
towards students with developmental difficulties)
Autori
Karaman, Patricija ; Sabolić, Ivana ; Zanketić, Rukavina, Ivana ; Buljubašić Azra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio"
/ Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina - Tuzla : Art Vision, Starčevo, Republika Srbija, 2023, 165-171
Skup
XIV. Međunarodna naučno - stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Drač, Albanija, 23.06.2023. - 25.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, inkluzivno obrazovanje
(attitudes, students with developmental disabilities, inclusive education)
Sažetak
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Ipak u odnosu učenika redovitih razrednih odjela prema učenicima iz posebnih razrednih odjela i dalje je prisutna stigmatizacija. Prema istraživanjima učenici s teškoćama u razvoju nisu uvijek dobro prihvaćeni od vršnjaka (Igrić i sur., 2015) što može rezultirati odbijanjem, usamljenošću i izoliranošću. Upravo iz tog razloga u ovom radu ispitani su stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju, od kojih se dio učenika školuju u školi koja ima inkluzivne oblike školovanja, dok u drugoj školi takvog oblika školovanja nema. Uzorak istraživanja činili se dvije grupe učenika urednog razvoja u osnovnim školama. Prva grupa su učenici petih razreda iz Osnovne škole „Eugena Kumičića“ iz Slatine (N = 36), dok su druga grupa učenici petih razreda Osnovne škole „Matije Vlačića“ iz Labina (N = 38). Obje grupe učenika, su putem anonimonog upitnika, od 13 pitanja, koji je izrađen za potrebe ovog istraživanja, izražavali svoje stavove prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne stavove učenika Osnovne škole Eugena Kumičića i Osnovne škole „Matije Vlačića“ prema učenicima s teškoćama u razvoju bez obzira na to ima li škola inkluzivne oblike školovanja ili ne. Učenici petih razreda imaju najmanje pozitivne stavove kada je riječ o stavovima prema međusobnom druženju. Dio učenika izražava kako ne bi željeli sjediti u klupi s učenikom s teškoćama u razvoju, niti bi željeli provoditi više vremena s njima. S obzirom na dobivene rezultate može se zaključiti kako usprkos velikoj integraciji djece s teškoćama u razvoju u redovne škole, još uvijek školski sustav u potpunosti ne zadovoljava potrebe takve djece kada je u pitanju njihova socijalizacija sa učenicima urednog razvoja. Istraživanje dokazuje da se na temelju pozitivnog iskustva s djecom s teškoćama u razvoju može znatno utjecati na formiranje svijesti i izgradnju pozitivnih stavova prema osobama s teškoćama, općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti