Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1281948

Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju


Karaman, Patricija; Sabolić, Ivana; Zanketić, Rukavina, Ivana; Buljubašić Azra
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju // Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio" / Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Art Vision, Starčevo, Republika Srbija, 2023. str. 165-171 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1281948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju
(Attitudes of students with regular development towards students with developmental difficulties)

Autori
Karaman, Patricija ; Sabolić, Ivana ; Zanketić, Rukavina, Ivana ; Buljubašić Azra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio" / Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina - Tuzla : Art Vision, Starčevo, Republika Srbija, 2023, 165-171

Skup
XIV. Međunarodna naučno - stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Drač, Albanija, 23.06.2023. - 25.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, inkluzivno obrazovanje
(attitudes, students with developmental disabilities, inclusive education)

Sažetak
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Ipak u odnosu učenika redovitih razrednih odjela prema učenicima iz posebnih razrednih odjela i dalje je prisutna stigmatizacija. Prema istraživanjima učenici s teškoćama u razvoju nisu uvijek dobro prihvaćeni od vršnjaka (Igrić i sur., 2015) što može rezultirati odbijanjem, usamljenošću i izoliranošću. Upravo iz tog razloga u ovom radu ispitani su stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju, od kojih se dio učenika školuju u školi koja ima inkluzivne oblike školovanja, dok u drugoj školi takvog oblika školovanja nema. Uzorak istraživanja činili se dvije grupe učenika urednog razvoja u osnovnim školama. Prva grupa su učenici petih razreda iz Osnovne škole „Eugena Kumičića“ iz Slatine (N = 36), dok su druga grupa učenici petih razreda Osnovne škole „Matije Vlačića“ iz Labina (N = 38). Obje grupe učenika, su putem anonimonog upitnika, od 13 pitanja, koji je izrađen za potrebe ovog istraživanja, izražavali svoje stavove prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne stavove učenika Osnovne škole Eugena Kumičića i Osnovne škole „Matije Vlačića“ prema učenicima s teškoćama u razvoju bez obzira na to ima li škola inkluzivne oblike školovanja ili ne. Učenici petih razreda imaju najmanje pozitivne stavove kada je riječ o stavovima prema međusobnom druženju. Dio učenika izražava kako ne bi željeli sjediti u klupi s učenikom s teškoćama u razvoju, niti bi željeli provoditi više vremena s njima. S obzirom na dobivene rezultate može se zaključiti kako usprkos velikoj integraciji djece s teškoćama u razvoju u redovne škole, još uvijek školski sustav u potpunosti ne zadovoljava potrebe takve djece kada je u pitanju njihova socijalizacija sa učenicima urednog razvoja. Istraživanje dokazuje da se na temelju pozitivnog iskustva s djecom s teškoćama u razvoju može znatno utjecati na formiranje svijesti i izgradnju pozitivnih stavova prema osobama s teškoćama, općenito.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url AZRA BULJUBAŠIĆ (autor)

Avatar Url Ivana Sabolić (autor)

Avatar Url PATRICIJA KARAMAN (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Karaman, Patricija; Sabolić, Ivana; Zanketić, Rukavina, Ivana; Buljubašić Azra
Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju // Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio" / Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Art Vision, Starčevo, Republika Srbija, 2023. str. 165-171 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Karaman, P., Sabolić, I., Zanketić, Rukavina, Ivana & Buljubašić Azra (2023) Stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju. U: Nikolić, M. & Vantić - Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih "Tematski zbornik, II. dio".
@article{article, author = {Karaman, Patricija and Saboli\'{c}, Ivana}, year = {2023}, pages = {165-171}, keywords = {stavovi, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzivno obrazovanje}, title = {Stavovi u\v{c}enika urednog razvoja prema u\v{c}enicima s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {stavovi, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzivno obrazovanje}, publisher = {Art Vision, Star\v{c}evo, Republika Srbija}, publisherplace = {Dra\v{c}, Albanija} }
@article{article, author = {Karaman, Patricija and Saboli\'{c}, Ivana}, year = {2023}, pages = {165-171}, keywords = {attitudes, students with developmental disabilities, inclusive education}, title = {Attitudes of students with regular development towards students with developmental difficulties}, keyword = {attitudes, students with developmental disabilities, inclusive education}, publisher = {Art Vision, Star\v{c}evo, Republika Srbija}, publisherplace = {Dra\v{c}, Albanija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font