Pregled bibliografske jedinice broj: 1281939
Vertikalna i horizontalna usklađenost inženjerskog obrazovanja u Hrvatskoj: rezultati istraživanja EUROGRADUATE
Vertikalna i horizontalna usklađenost inženjerskog obrazovanja u Hrvatskoj: rezultati istraživanja EUROGRADUATE // MIPRO 2023 46th ICT and Electronics Convention Proceedings
Opatija, Hrvatska, 2023. str. 1873-1877 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1281939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vertikalna i horizontalna usklađenost inženjerskog
obrazovanja u Hrvatskoj: rezultati istraživanja
EUROGRADUATE
(Vertical and horizontal alignment of engineering
education in Croatia: results of the EUROGRADUATE
survey)
Autori
Tecilazić, Ana ; Mršić, Leo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
MIPRO 2023 46th ICT and Electronics Convention Proceedings
/ - Opatija, Hrvatska, 2023, 1873-1877
Skup
46th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO 2023)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.05.2023. - 26.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Eurograduate, inženjersko obrazovanje, zapošljivost, vertikalna usklađenost obrazovanja, horizontalna usklađenost obrazovanja, konkurentnost na tržištu rada
(Eurograduate, engineering education, employability, vertical alignment of education, horizontal conformity of education, competitiveness on the labor market)
Sažetak
Rad obuhvaća metodologiju istraživanja i izvedene rezultate o zapošljivosti osoba s kvalifikacijama visokog obrazovanja stečenima u Hrvatskoj nad podacima prikupljenim u sklopu europskog istraživanja Eurograduate. Istraživanje daje relevantne uvide o horizontalnoj i vertikalnoj usklađenosti obrazovanja inženjera sa zanimanjima u kojima se zapošljavaju nakon stjecanja kvalifikacije. Teorijski okvir istraživanja obuhvaća ekonomsku teoriju ljudskog kapitala i sociološku teoriju socijalnog i kulturnog kapitala, a konceptualni okvir proizlazi iz povijesnog razvoja konstrukta zapošljivosti. Rezultati analize napravljene na uzorku prvostupnika s kvalifikacijama stečenima na veleučilištima 2016./2017. godine, u obrazovnom području „inženjerstvo, proizvodnja, građevina“ (ISCED-F), pokazuju da je omjer šansi za njihovo zapošljavanje u zanimanju koje je u skladu s razinom stečene kvalifikacije više nego četiri puta veći u odnosu na omjer šansi pojedinaca koji su kvalifikaciju preddiplomske razine na veleučilištu stekli u referentnom obrazovnom području. Također, rezultati analize pokazuju da je za istu skupinu omjer šansi za zapošljavanje u zanimanju koje je u skladu s područjem studijskog programa također više nego četiri puta veći u odnosu na omjer šansi pojedinaca referentne skupine (u konkretnom slučaju skupine „usluge“). U provedbi analize kontrolirani su ostali mogući prediktori zapošljivosti koji su faktorskom analizom reducirani na manji broj latentnih faktora indikativnih za konstrukte ljudskog, socijalnog i kulturnog kapitala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko učilište Algebra, Zagreb