Pregled bibliografske jedinice broj: 1281876
Umjetna inteligencija u obrazovanju
Umjetna inteligencija u obrazovanju // Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije Tom III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023. str. 364-372 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1281876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetna inteligencija u obrazovanju
(Artificial intelligence in education)
Autori
Galić, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije Tom III
/ Fazlović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023, 364-372
ISBN
978-99955-99-70-6
Skup
Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije
Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 19.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetna inteligencija, obrazovanje
(artificial intelligence, education)
Sažetak
Umjetna inteligencija je sposobnost nekog uređaja da oponaša ljudske aktivnosti poput zaključivanja, učenja, planiranja i kreativnosti. Ona je sve prisutnija u svakodnevnom životu. Jedna od ključnih prednosti korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju je personalizirano učenje koji omogućuje učenicima da uče vlastitim tempom i na način koji odgovara njihovom stilu učenja. Umjetna inteligencija može pomoći učiteljima u stvaranju zanimljivijih i interaktivnijih iskustava učenja za učenike. Automatizirani sustavi ocjenjivanja mogu brzo i točno ocijeniti zadatke, oslobađajući vrijeme nastavnika da se usredotoče na druge važne zadatke. Unatoč prednostima, postoje i neke zabrinutosti u vezi korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju. Na primjer podaci koji se prikupljaju od učenika bi mogli biti zloupotrijebljeni, umjetna inteligencija bi se mogla koristiti za potpunu zamjenu učitelja, a postoji i zabrinutost zbog moguće pristranosti u algoritmima umjetne inteligencije, što bi moglo dovesti do nepravednog tretmana nekih učenika. Osim u nastavi, umjetna inteligencija općenito može biti opasna ako se nekontrolirano razvija i upotrebljava, zbog toga je Europska komisija predložila skup mjera za poticanje izvrsnosti za umjetnu inteligenciju kako bi ju učinila kvalitetnom, pouzdanom i sigurnom za upotrebu. Europska unija trenutno razvija čvrsti regulatorni okvir koji se temelji na ljudskim pravima i temeljnim vrijednostima kako bi omogućila razvijanje sustava umjetnih inteligencija koji su u interesu ljudi, poduzeća i državnih uprava pa Europska unija ima potencijal postati svjetski predvodnik u području sigurne umjetne inteligencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti