Pregled bibliografske jedinice broj: 1281791
Muzeji od doma: digitalne aktivnosti hrvatskih muzeja tijekom pandemije bolesti COVID-19
Muzeji od doma: digitalne aktivnosti hrvatskih muzeja tijekom pandemije bolesti COVID-19 // Sociologija i prostor, 59 (2021), 3(222); 437-452 doi:10.5673/sip.59.3.5 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1281791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzeji od doma: digitalne aktivnosti hrvatskih muzeja tijekom
pandemije bolesti COVID-19
(Museums from Home: Digital Activities of Croatian Museums during
the COVID-19 Disease Pandemic)
Autori
Domšić, Lana ; Franić, Barbara ; Perić, Mirna
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 59
(2021), 3(222);
437-452
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
virtualni muzeji, digitalizacija, digitalna tehnologija, društvene mreže, COV- ID-19, pandemija, digitalna transformacija, korisnici
(virtual museums, digitization, digital technology, social networks, COVID-19, pandemic, digital transformation, users)
Sažetak
U ožujku 2020. godine vrata hrvatskih muzeja zatvorena su na nekoliko tjeda- na kako bi se spriječilo širenje bolesti COVID-19. Razdoblje fizičke zatvorenosti dodatno se produžilo za pojedine zagrebačke muzeje teško stradale u potresu. Nakon otvaranja, kao i u mnogim drugim muzejima u Europi i svijetu, fizičke posjete i dalje su smanjene i muzeji bilježe drastičan pad posjetitelja te financijske gubitke. Kao odgovor na trenutnu situaciju, s ciljem nastavka ispunjavanja svoje društvene, kulturne i obrazovne funkcije, muzeji su se okrenuli internetu i društvenim mrežama kao mjestima za dijalog s korisnicima, diseminaciju sadržaja i prezentaciju događanja koja se ne mogu fizički organizirati. Mnogi muzeji posvetili su se stvaranju internetskih resursa poput digitalnih izložbi, virtualnih tura, materijala za e-učenje, internetskih konferencija te se na različite načine i na različitim platformama nastoje povezati sa svojom publikom. Cilj ovog rada bio je istražiti kako su hrvatski muzeji korištenjem digitalnih medija prilagodili svoje usluge i sadržaje novim uvjetima poslovanja. U radu su analizirane i vrednovane aktivno- sti muzeja na mrežnim stranicama i društvenim mrežama u godini dana od početka pandemije. Rezultati ukazuju na kvantitativno kao i kvalitativno bogatu internetsku prisutnost muzeja, koja bi mogla značiti početak nove ere u digitalnoj komunikaciji i diseminaciji baštinskih sa- držaja. Istraživanje zaključuje da je digitalizacija aktivnosti muzeja nužna za buduću održivost muzejskih funkcija te potiče daljnja razmišljanja o smjeru digitalnog pristupa kulturi i baštini.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus