Pregled bibliografske jedinice broj: 1281319
KOMPETENCIJE UČITELJA PRIMARNOG OBRAZOVANJA ZA IZVOĐENJE DODATNE NASTAVE MATEMATIKE
KOMPETENCIJE UČITELJA PRIMARNOG OBRAZOVANJA ZA IZVOĐENJE DODATNE NASTAVE MATEMATIKE, 2023., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1281319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPETENCIJE UČITELJA PRIMARNOG OBRAZOVANJA ZA
IZVOĐENJE DODATNE NASTAVE MATEMATIKE
(Competencies of Primary Education Teachers for
Conducting Advanced Mathematics Classes)
Autori
Glas, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2023
Stranica
61
Mentor
Juričić Devčić, Marija
Ključne riječi
kompetencija, matematička kompetencija, dodatna nastava matematike, matematička darovitost
(competence, mathemathical competence, advanced mathematics, mathematical giftedness)
Sažetak
Dodatna nastava matematike u osnovnoj školi ima značajnu ulogu u pružanju dodatne podrške učenicima u razvoju matematičkih vještina i razumijevanja matematičkih koncepata. Kompetentni učitelji razredne nastave igraju ključnu ulogu u uspješnom izvođenju dodatne nastave matematike i postizanju njenih ciljeva. Stoga je važno istražiti kompetencije učitelja razredne nastave koje su potrebne za kvalitetno izvođenje dodatne nastave matematike. Cilj ovog diplomskog rada je analizirati kompetencije učitelja razredne nastave za izvođenje dodatne nastave matematike te pružiti uvid u njihovu važnost i utjecaj na matematičko obrazovanje u osnovnoj školi. Kroz teorijski pregled relevantne literature, istraživanje i analizu dobivenih rezultata, istražilo se kako kompetencije učitelja mogu doprinijeti efikasnosti i kvaliteti dodatne nastave matematike. U teorijskom dijelu rada, raspravlja se o karakteristikama kompetentnih učitelja razredne nastave, njihovom stavu prema matematici, pedagoškim vještinama i sposobnostima prilagodbe nastave različitim potrebama učenika. Također se istražuje važnost dodatne nastave matematike u kontekstu suvremenog društva i potrebe za pružanjem dodatne podrške učenicima u razvoju matematičke pismenosti. U istraživačkom dijelu rada provodi se istraživanje s ciljem utvrđivanja percepcija učitelja razredne nastave o vlastitim kompetencijama za izvođenje dodatne nastave matematike. Anketnim upitnikom prikupili su se podatci o njihovom stavu prema matematici, pedagoškim vještinama, pristupima i strategijama koje primjenjuju te percepcijama o važnosti kompetencija učitelja u kontekstu dodatne nastave matematike. Rezultati istraživanja statistički su se obradili i interpretirali kako bi se dobila saznanja o aktualnom stanju kompetencija učitelja razredne nastave za izvođenje dodatne nastave matematike. Naglašava se potreba za kontinuiranim stručnim usavršavanjem učitelja kako bi se unaprijedile njihove kompetencije i prilagodile promjenjivim potrebama učenika. Kroz unaprjeđenje kompetencija učitelja razredne nastave za izvođenje dodatne nastave matematike može se postići poboljšanje kvalitete matematičkog obrazovanja i poticanje interesa i motivacije učenika za matematiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)