Pregled bibliografske jedinice broj: 1281217
Ekonomika informacijskog sektora na primjeru poštanskih usluga
Ekonomika informacijskog sektora na primjeru poštanskih usluga // Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije, 13 (2023), 1; 236-246 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1281217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekonomika informacijskog sektora na primjeru
poštanskih usluga
(Economics of the information sector on the example
of postal services)
Autori
Poljak, Josip ; Ivanović, Slobodan ; Aržek, Anja
Izvornik
Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije (2232-8823) 13
(2023), 1;
236-246
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Upravljačka ekonomika ; Ekonomika informacijskog sektora ; Digitalizacija
(Managerial Economics ; Economics of the Information Sector ; Digitization)
Sažetak
Implikacije djelovanja informacijskog sektora rezultiralo je stvaranje mnogih novih poduzeća, ali i razvoju pojedinih sektora u već postojećim poduzećima koji su trebali novu strategiju za rast i razvoj na tržištu. Korporacije u želji da postignu što višu ukupnu razinu efikasnosti i profitabilnosti, posežu za dodatnim načinima jačanja pojedinih sektora odnosno putem umrežavanja, stavljaju u funkciju one sektore za koje smatraju da imaju potencijal razvoja. Tako je informacijski sektor postao stožerna aktivnost koja je nudila potencijal razvoja poduzeća u novim smjerovima ili čak kao potpomognuta aktivnost jačanja već postojećih djelatnosti. Sektor prodaje pogotovo u onim korporacijama koje imaju izraženu maloprodajnu komponentu, iznalazi kroz ekonomku informacijskog sektora nove kanale prodaje ili čak nove tržišne niše koje su mu bez umrežavanja bile do tada nedostupne. Djelovanje informacijskog sektora temelji se na različitim oblicima umrežavanja čime mrežni učinci stvaraju mogućnost da poduzeća ostvare iznadprosječne poslovne rezultate jer stavljaju u dodatnu funkciju djelatnost poduzeća za koje se odredi mogući informacijski potencijal. U radu se analizira djelatnost Hrvatske pošte d.d. i na koji način se kroz umrežavanje upravo potencijal tog poduzeća uspio multiplicirati i stvoriti novi tržišni segment.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Slobodan Ivanović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- DOAJ
- ERIHPLUS
- EBSCOhost
- CitateFactor
- Google Scholar
- Doisrpska
- Crossref
- ROAD
- WorldCat
- ESJI
- Index Copernicus