Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1280962

Tko je zaslužan za (ne)uključenost učenika u nastavu: učenici ili nastavnici? Relativan doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika učeničkoj (ne)uključenosti u nastavu


Krpanec, Eta
Tko je zaslužan za (ne)uključenost učenika u nastavu: učenici ili nastavnici? Relativan doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika učeničkoj (ne)uključenosti u nastavu // Horizonti snage: 1. Konferencija školskih psihologa
Zagreb, Hrvatska, 2023. str. 56-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1280962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko je zaslužan za (ne)uključenost učenika u nastavu: učenici ili nastavnici? Relativan doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika učeničkoj (ne)uključenosti u nastavu
(Who is responsible for students' academic (dis)engagement: students or teachers? Relative contribution of students' personality and teachers' style to students' academic (dis)engagement)

Autori
Krpanec, Eta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Horizonti snage: 1. Konferencija školskih psihologa / - , 2023, 56-56

Skup
Horizonti snage: 1. Konferencija školskih psihologa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.03.2023. - 04.03.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
proaktivna uključenost učenika ; proaktivna neuključenost učenika ; ličnost učenika ; nastavnička podrška autonomiji ; kontrolirajući stil nastavnika
(agenitc engagement ; agentic disengagement ; students' perosnality ; autonomy-supportive teaching style ; controlling teacher style)

Sažetak
Proaktivna uključenost i neuključenost relativno su novi konstrukti u psihologiji obrazovanja. Proaktivna uključenost učenika obuhvaća sva ponašanja učenika koja konstruktivno pridonose nastavi(primjerice, iskazivanje interesa i ciljeva, postavljanje pitanja i davanje povratnih informacija nastavniku). Suprotno ponašanje je neuključenost učenika u nastavu kod kojeg učenici pasivno prate nastavnika bez da nastavu prilagođavaju svojim potrebama. Proaktivna (ne)uključenost učenika dosad je bila povezivana gotovo isključivo s ponašanjima nastavnika. Pokazalo se da nastavnici čiji stil podržava autonomiju, to jest zauzimaju perspektivu učenika i daju im više izbora, razvijaju učeničku proaktivnu uključenost. S druge strane, nastavnici koji imaju kontrolirajući stil, to jest nameću učenicima određeni način razmišljanja, osjećanja i ponašanja, potiču učenike na neuključenost u nastavu. Iako je razumijevanje odnosa nastavničkog stila i uključenosti važno za educiranje nastavnika o pristupu učenicima, ne treba zanemariti da je ponašanje učenika određeno i njihovom dispozicijama. Dosadašnja istraživanja su zanemarila utjecaj koji bi ličnost mogla imati na uključenost učenika te koliko ona pridonosi učeničkoj uključenosti u odnosu na nastavnički stil. Iz tog razloga, cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika u proaktivnoj uključenosti i neuključenosti učenika. Podaci su prikupljeni u sklopu prva dva vala projekta FreeCareerChoice koji financira Hrvatska zaklada za znanost. U istraživanju je sudjelovalo 1379 učenika srednjih škola (od čega 62.1% djevojaka). Rezultati su pokazali da ličnost učenika i nastavnički stil koji podržava autonomiju mogu objasniti oko 35% varijance proaktivne uključenosti učenika, te da je njihov doprinos u objašnjenju podjednak. Ličnost učenika i kontrolirajući nastavnički stil mogu objasniti oko 21% varijance proaktivne neuključenosti učenika, pri čemu ličnost učenika objašnjava veći dio varijance. Ovo istraživanje ukazuje na važnost dosad zanemarivanih dispozicijskih karakteristika učenika za njihovu uključenost u nastavu. Ipak pokazuje da nastavnik, neovisno o ličnosti učenika može utjecati na njegovo ponašanje u razredu, osobito na proaktivnu uključenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-7537 - Model slobodnog odlučivanja o karijeri: Uloga autonomne karijerne motivacije te zaštitnih i rizičnih faktora u profesionalnom razvoju adolescenata (FreeCareerChoice) (Šverko, Iva, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Eta Krpanec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Krpanec, Eta
Tko je zaslužan za (ne)uključenost učenika u nastavu: učenici ili nastavnici? Relativan doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika učeničkoj (ne)uključenosti u nastavu // Horizonti snage: 1. Konferencija školskih psihologa
Zagreb, Hrvatska, 2023. str. 56-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Krpanec, E. (2023) Tko je zaslužan za (ne)uključenost učenika u nastavu: učenici ili nastavnici? Relativan doprinos ličnosti učenika i stila nastavnika učeničkoj (ne)uključenosti u nastavu. U: Horizonti snage: 1. Konferencija školskih psihologa.
@article{article, author = {Krpanec, Eta}, year = {2023}, pages = {56-56}, keywords = {proaktivna uklju\v{c}enost u\v{c}enika, proaktivna neuklju\v{c}enost u\v{c}enika, li\v{c}nost u\v{c}enika, nastavni\v{c}ka podr\v{s}ka autonomiji, kontroliraju\'{c}i stil nastavnika}, title = {Tko je zaslu\v{z}an za (ne)uklju\v{c}enost u\v{c}enika u nastavu: u\v{c}enici ili nastavnici? Relativan doprinos li\v{c}nosti u\v{c}enika i stila nastavnika u\v{c}eni\v{c}koj (ne)uklju\v{c}enosti u nastavu}, keyword = {proaktivna uklju\v{c}enost u\v{c}enika, proaktivna neuklju\v{c}enost u\v{c}enika, li\v{c}nost u\v{c}enika, nastavni\v{c}ka podr\v{s}ka autonomiji, kontroliraju\'{c}i stil nastavnika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krpanec, Eta}, year = {2023}, pages = {56-56}, keywords = {agenitc engagement, agentic disengagement, students' perosnality, autonomy-supportive teaching style, controlling teacher style}, title = {Who is responsible for students' academic (dis)engagement: students or teachers? Relative contribution of students' personality and teachers' style to students' academic (dis)engagement}, keyword = {agenitc engagement, agentic disengagement, students' perosnality, autonomy-supportive teaching style, controlling teacher style}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font