Pregled bibliografske jedinice broj: 1280855
Značajne osobe u povijesti hrvatskoga školstva: komparacija djelovanja Marije Fabković, Marije Jambrišak i Milke Pogačić
Značajne osobe u povijesti hrvatskoga školstva: komparacija djelovanja Marije Fabković, Marije Jambrišak i Milke Pogačić // Znanstveni simpozij Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. – 2023.) Osijek, 23. – 24. lipnja 2023. / Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao (ur.).
Osijek, Croatia: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1280855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajne osobe u povijesti hrvatskoga školstva: komparacija djelovanja Marije Fabković, Marije Jambrišak i Milke Pogačić
(Significant persons in the history of Croatian education: a comparison of the activities of Marija Fabković, Marija Jambrišak and Milka Pogačić)
Autori
Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni simpozij Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. – 2023.) Osijek, 23. – 24. lipnja 2023.
/ Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao - Osijek, Croatia : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023, 43-43
ISBN
978-953-8371-17-2
Skup
Znanstveni simpozij Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. – 2023.) Osijek, 23. – 24. lipnja 2023.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.06.2023. - 24.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
povijest pedagogije, studija slučaja, škola, učitelji
(history of education ; case study ; school ; teachers)
Sažetak
Druga polovina 19. i prva desetljeća 20. st. u svijetu, a ponajprije u Europi, bila su perforirana turbulentnim društvenim, kulturnim, gospodarskim, tehnološkim, militarističkim i političkim promjenama i inovacijama. Između ostaloga, bio je značajan i međunarodni pokret za ženska prava i društvenu ravnopravnost žena. Reperkusije svih tih turbulencija vidljiva su u školstvu i učiteljstvu u obliku internacionalnoga pokreta reformne i progresivne pedagogije. Odjeci ovih globalnih društvenih i pedagoških noviteta i trendova naziru se i u ondašnjem hrvatskom školstvu i učiteljstvu. Hrvatsko je školstvo i učiteljstvo, zbog raznih državnih konstelacija u kojima se Hrvatska u tom razdoblju nalazila, prvenstveno Austro-Ugarske, imalo brojnih teškoća, ali i određenih pogodnosti. Iz toga vremena, po uzoru na pojedine inozemne primjere, značajno za učiteljstvo bilo je osnivanje Hrvatskoga pedagoško- književnog zbora 1871. godine kao i donošenje prvih školskih zakona 1874. i 1888. godine. U tim vremenima djeluju, između ostalih, i učiteljice Marija Fabković (1833. – 1915.), Marija Jambrišak (1847. – 1937.) i Milka Pogačić (1860. – 1936.). Cilj je ovoga povijesnoga i komparativnoga istraživanja (tri) studije slučaja analizirati, rekapitulirati i usporediti djelovanje triju značajnih učiteljica u kontekstu povijesti hrvatskoga školstva i učiteljstva te u društvenim okolnostima toga vremena. Rekonstrukcija pedagoških i društvenih biografija pokazuje kako su sve tri učiteljice bile zagovornice progresivnih pedagoških ideja. Intrigantno je i to što su se pored učiteljskoga rada, uz određene razlike, društveno-angažirano javno djelovale. Povijesne činjenice i rezultati studije su raspravljeni, komparirani i evaluirani u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)