Pregled bibliografske jedinice broj: 1280839
Rad Ivana Filipovića na unutarnjoj didaktičko - metodičkoj reformi nastave u hrvatskom školstvu
Rad Ivana Filipovića na unutarnjoj didaktičko - metodičkoj reformi nastave u hrvatskom školstvu // Znanstveni simpozi Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.), Knjižica sažetaka / Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2023. str. 25-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1280839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad Ivana Filipovića na unutarnjoj didaktičko -
metodičkoj reformi nastave u hrvatskom školstvu
(Ivan Filipović's work on the internal didactic-
methodical reform of teaching in the Croatian
school system)
Autori
Dubovicki, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni simpozi Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.), Knjižica sažetaka
/ Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2023, 25-26
ISBN
978-953-8371-17-2
Skup
Znanstveni simpozij Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.06.2023. - 24.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
didaktika, hrvatsko školstvo, Ivan Filipović, metodika, nastava.
(didactics, Croatian education, Ivan Filipović, methodology, teaching.)
Sažetak
Ivan Filipović je za svojega života pisao mnogobrojne članke koji su bili didaktičko- metodičkog karaktera, čime možemo reći da je značajnije utjecao na didaktičku teoriju tadašnjega vremena, a posebno na školsku praksu. Filipović se bavio nastavnim planovima i programima, a posebno se zalagao za to da nastavni plan ne smije biti izvor preopterećenosti učenika. U odnosu na navedeno, predlagao je da se tjedna stanica ravnomjerno rasporedi prema nastavnim danima. U svojim didaktičkim raspravama bio je mišljenja da sva nastava treba biti odgojna. U tome kontekstu isticala su se njegova stremljena ka poželjnoj nastavnoj disciplini koja je davala bolje odgojne rezultate kroz suradnju učitelja i učenika. Također, značajna je i njegova uloga u isticanju nužnog pedagoškog (nastavnog) standarda. U svojoj školskoj praksi i pedagogijskim radovima, Filipović se bavio didaktičkim načelom zornosti, postupnosti i sistematičnosti te načelom korelacije. U didaktičkoj organizaciji nastave Filipović razlikuje najmanje dvije nastavne etape (obrada novog gradiva i njegovo ponavljanje i utvrđivanje) između kojih traži razumnu ravnotežu. Njegova se didaktičko-metodička spoznaje dobrim dijelom temelji na vlastitoj praksi, ali i na iskustvima izvan hrvatskoh okvira, s obzirom da je Filipović poznavao nekoliko svjetskih jezika. Filipović nije u svom teorijskom radu izradio cjelovit didaktičko-metodički sustav. Njegovi se radovi dobrim dijelom temelje na praksi, no moguće je da im je upravo u tome vrijednost jer su praktično verificirani. Kako je prikazano iz njegovih pojedinačnih radova, moguće je sintetizirati didaktičko-metodičke poglede, njihovu primjenjivost, a u mnogim elementima i suvremenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
FOOZOS-- - Ivan Filipović - organizator hrvatskog učiteljstva i reformator hrvatskog školstva (IF – ORGUČ - REFŠK – 202325) (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(autor)