Pregled bibliografske jedinice broj: 1280337
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove // Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1280337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru
prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove
(Personal Space of a Preschool Child in the Frame
of Spatial and Material Conditions in the
Preschool Institution)
Autori
Jukić, Tonća ; Marušić, Andriana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 97-98
ISBN
978-953-331-418-1
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete ; dječja prava ; djetinjstvo ; kvaliteta ustanove ; okruženje
(child ; childhood ; children’s rights ; environment ; institution quality)
Sažetak
Djetinjstvo kao socijalni konstrukt i dijete kao njegov subjekt moguće je promatrati i s aspekta prostora i prostornosti. Jedno od mjesta na kojima se djetinjstvo prostorno odvija u autentičnome društvenom kontekstu obuhvaća i prostor ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja (u daljnjem tekstu RPOO). Obrazovne politike i okruženje RPOO-a imaju važan utjecaj na kvalitetu pedagoške prakse, a uključuju ne samo prostorno-materijalnu dimenziju, nego i kulturu dionika i prirodu odnosa koji se u njemu njeguju. Djeca u takvome okruženju ostvaruju svoja zakonom zajamčena prava, među kojima i pravo na osobni prostor. Iako je višestruko potvrđeno da prostorno-materijalni uvjeti imaju značajan utjecaj na kvalitetu procesa i ishoda pedagoške prakse, ipak im se ne pridaje dovoljno pažnje unutar europske prakse RPOO-a. Dodatno tomu, u literaturi se posljednjih nekoliko desetljeća propituje praksa ostvarivanja dječjih prava u različitim socijalnim kontekstima, pa se tako i u kontekstu institucijskoga RPOO-a raspravlja o vidljivim i manje vidljivim dimenzijama stvaranja odgovarajućih uvjeta za provedbu dječjih prava. Imajući navedeno u vidu, u ovom se radu nudi pregled istraživanja dimenzija kvalitete ustanova RPOO-a, a koje su povezane s ostvarenjem dječjih prava, s posebnim naglaskom na pravo svakog djeteta na osobni prostor. Analizira se koncept osobnoga prostora kao potrebe i prava djece, argumentiraju se strukturni (fizički), socijalni, psihološki i odgojno-obrazovni aspekti prostora RPOO-a te se kritički raspravljaju mogućnosti ostvarivanja dječjih prava u tome prostoru. Radom se želi pridonijeti boljem razumijevanju koncepata djeteta i djetinjstva, te dječjih prava koja uključuju pravo na osobni prostor predškolske djece s motrišta ostvarenja njihove dobrobiti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu