Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1280337

Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove


Jukić, Tonća; Marušić, Andriana
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove // Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1280337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove
(Personal Space of a Preschool Child in the Frame of Spatial and Material Conditions in the Preschool Institution)

Autori
Jukić, Tonća ; Marušić, Andriana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 97-98

ISBN
978-953-331-418-1

Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dijete ; dječja prava ; djetinjstvo ; kvaliteta ustanove ; okruženje
(child ; childhood ; children’s rights ; environment ; institution quality)

Sažetak
Djetinjstvo kao socijalni konstrukt i dijete kao njegov subjekt moguće je promatrati i s aspekta prostora i prostornosti. Jedno od mjesta na kojima se djetinjstvo prostorno odvija u autentičnome društvenom kontekstu obuhvaća i prostor ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja (u daljnjem tekstu RPOO). Obrazovne politike i okruženje RPOO-a imaju važan utjecaj na kvalitetu pedagoške prakse, a uključuju ne samo prostorno-materijalnu dimenziju, nego i kulturu dionika i prirodu odnosa koji se u njemu njeguju. Djeca u takvome okruženju ostvaruju svoja zakonom zajamčena prava, među kojima i pravo na osobni prostor. Iako je višestruko potvrđeno da prostorno-materijalni uvjeti imaju značajan utjecaj na kvalitetu procesa i ishoda pedagoške prakse, ipak im se ne pridaje dovoljno pažnje unutar europske prakse RPOO-a. Dodatno tomu, u literaturi se posljednjih nekoliko desetljeća propituje praksa ostvarivanja dječjih prava u različitim socijalnim kontekstima, pa se tako i u kontekstu institucijskoga RPOO-a raspravlja o vidljivim i manje vidljivim dimenzijama stvaranja odgovarajućih uvjeta za provedbu dječjih prava. Imajući navedeno u vidu, u ovom se radu nudi pregled istraživanja dimenzija kvalitete ustanova RPOO-a, a koje su povezane s ostvarenjem dječjih prava, s posebnim naglaskom na pravo svakog djeteta na osobni prostor. Analizira se koncept osobnoga prostora kao potrebe i prava djece, argumentiraju se strukturni (fizički), socijalni, psihološki i odgojno-obrazovni aspekti prostora RPOO-a te se kritički raspravljaju mogućnosti ostvarivanja dječjih prava u tome prostoru. Radom se želi pridonijeti boljem razumijevanju koncepata djeteta i djetinjstva, te dječjih prava koja uključuju pravo na osobni prostor predškolske djece s motrišta ostvarenja njihove dobrobiti

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)

Avatar Url Andriana Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Marušić, Andriana
Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove // Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jukić, T. & Marušić, A. (2023) Osobni prostor predškolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta predškolske ustanove. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Knjižica sažetaka s Međunarodne znanstveno- umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu II Dijete i prostor.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Maru\v{s}i\'{c}, Andriana}, year = {2023}, pages = {97-98}, keywords = {dijete, dje\v{c}ja prava, djetinjstvo, kvaliteta ustanove, okru\v{z}enje}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Osobni prostor pred\v{s}kolskoga djeteta u okviru prostorno-materijalnih uvjeta pred\v{s}kolske ustanove}, keyword = {dijete, dje\v{c}ja prava, djetinjstvo, kvaliteta ustanove, okru\v{z}enje}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Maru\v{s}i\'{c}, Andriana}, year = {2023}, pages = {97-98}, keywords = {child, childhood, children’s rights, environment, institution quality}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Personal Space of a Preschool Child in the Frame of Spatial and Material Conditions in the Preschool Institution}, keyword = {child, childhood, children’s rights, environment, institution quality}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font