Pregled bibliografske jedinice broj: 1280166
ANALIZA PROCESA MODERNIZACIJE I UVOĐENJE USLUGE
ANALIZA PROCESA MODERNIZACIJE I UVOĐENJE USLUGE, 2023., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1280166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA PROCESA MODERNIZACIJE I UVOĐENJE USLUGE
(MODERNIZATION PROCESS ANALYSIS AND SERVICE
INTRODUCTION)
Autori
Cimurovski, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
03.03
Godina
2023
Stranica
55
Mentor
Perkov, Davor
Ključne riječi
modernizacija, konkurentnost prerađivačke industrije u Hrvatskoj
(modernization, competitiveness of the processing industry in Croatia)
Sažetak
Brzo i učinkovito moderniziranje industrijskog sektora, odnosno razvoj suvremenih proizvodnji i ekspanzija izvoza, pretpostavka su uspješnog pozicioniranja na Hrvatskom tržištu i prilagodbe hrvatskog gospodarstva tržištu EU. U radu se analiziraju osnovne koncepcije modernizacije i konkurentnost prerađivačke industrije u Hrvatskoj te se identificiraju osnovni uzroci dugoročnih kretanja. Ukazuje se na nedostatak inovacijske sposobnosti industrijskih poduzeća, kao jednog od čimbenika kvalitativnih promjena prerađivačke industrije. Zbog toga je iniciranje provedbe modernizacije poželjna, kao i uvođenje nove usluge, ukoliko su poduzeća spremna na rizik za njihovu dobrobit u budućnosti. Zaključuje se da bi razvojni pristup temeljen na konceptu inovacija povećao ponudu i potražnju za proizvodima odnosno uslugama poduzeća. To bi u konačnici rezultiralo povećanjem konkurentskih sposobnosti prerađivačke industrije i ukupnog gospodarstva Republike Hrvatske.U ovom radu opisana je modernizacija proizvodnih linije na primjerima poduzeća. Izvedena je na način da je zamijenjen dio strojeva u postrojenju primjenom transfera tehnologije. Korištenjem nove tehnologije smanjeno je vrijeme trajanja procesa, potrošnje energije, te je povećan kapacitet broja serija koje se mogu napraviti. Svaki poslovni pothvat potrebno je prethodno analizirati kako bi se utvrdila stvarna isplativost i rok povrata investicije. Poduzeće bilo veliko ili malo ima probleme koje menadžment pokušava riješiti ili neutralizirati. Činjenica da poduzeća imaju velik globalni utjecaj govori nam da bi baš ona trebala biti zadužena za strategijske promjene. Ipak svako poduzeće ima priliku istaknuti se na tržištu svojim inovacijama na svoj način. No kako da prepoznamo proivod ili uslugu za koju je je klijent spreman platiti? Novi proizvodi i usluge u opipljivom ili digitalnom obliku pojavljuju se svakodnevno na globaloj razini i šire se svijetom brže nego ikada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija