Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1280121

Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata


Gortan-Carlin, Ivana Paula; Radić, Branko
Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata // Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 164 (2023), 1-2; 145-166 doi:10.59549/n.164.1-2.8 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1280121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata
(The colours of Orff instruments from the perspective of children and students)

Autori
Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Radić, Branko

Izvornik
Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju (1848-8641) 164 (2023), 1-2; 145-166

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glazbena kultura, metodika glazbene kulture, šum, ton, zvuk
(musical culture, musical culture teaching methodology, noise, sound, tone)

Sažetak
Mnogi su se umjetnici i znanstvenici tijekom vremena bavili proučavanjem boje i zvuka. Napisane su brojne studije na tu temu. U ovome radu autori se bave zvukom instrumenata Orffovog instrumentarija kao polazištem za istraživanje vizualizacije boja i ugođaja. Rad donosi rezultate istraživanja koji su ostvareni na održanim glazbenim radionicama Boje Orffovog instrumentarija, a koje su 2019. godine bile osmišljene za Festival znanosti čiji je jedan dio održan na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Puli. Rezultati dobiveni metodom anketiranja i usporedbe učenika 1. razreda osnovne škole (N = 39) i studenata 4. godine učiteljskog studija (N = 19) ukazuju na veću kreativnost djece osnovnih škola, na općenito nedovoljno poznavanje glazbene terminologije nazivlja instrumenata i na odnos svjetlijih (viših) tonova s toplim bojama te tamnijih (nižih) tonova s hladnim bojama. Ukazuje se i na zadovoljstvo učenika nakon održane radionice na kojoj su dobili priliku upoznati instrumente, pristupiti im i svirati na njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gortan-Carlin, Ivana Paula; Radić, Branko
Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata // Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 164 (2023), 1-2; 145-166 doi:10.59549/n.164.1-2.8 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Gortan-Carlin, I. & Radić, B. (2023) Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata. Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 164 (1-2), 145-166 doi:10.59549/n.164.1-2.8.
@article{article, author = {Gortan-Carlin, Ivana Paula and Radi\'{c}, Branko}, year = {2023}, pages = {145-166}, DOI = {10.59549/n.164.1-2.8}, keywords = {glazbena kultura, metodika glazbene kulture, \v{s}um, ton, zvuk}, journal = {Napredak : \v{C}asopis za interdisciplinarna istra\v{z}ivanja u odgoju i obrazovanju}, doi = {10.59549/n.164.1-2.8}, volume = {164}, number = {1-2}, issn = {1848-8641}, title = {Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata}, keyword = {glazbena kultura, metodika glazbene kulture, \v{s}um, ton, zvuk} }
@article{article, author = {Gortan-Carlin, Ivana Paula and Radi\'{c}, Branko}, year = {2023}, pages = {145-166}, DOI = {10.59549/n.164.1-2.8}, keywords = {musical culture, musical culture teaching methodology, noise, sound, tone}, journal = {Napredak : \v{C}asopis za interdisciplinarna istra\v{z}ivanja u odgoju i obrazovanju}, doi = {10.59549/n.164.1-2.8}, volume = {164}, number = {1-2}, issn = {1848-8641}, title = {The colours of Orff instruments from the perspective of children and students}, keyword = {musical culture, musical culture teaching methodology, noise, sound, tone} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font