Pregled bibliografske jedinice broj: 1280111
Nasilje roditelja učenika nad nastavnicima: pojavni oblici, prevalencija, povodi, potencijalni čimbenici rizika i posljedice
Nasilje roditelja učenika nad nastavnicima: pojavni oblici, prevalencija, povodi, potencijalni čimbenici rizika i posljedice // Napredak (Zagreb), 164 (2023), 1-2; 77-98 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1280111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje roditelja učenika nad nastavnicima: pojavni oblici, prevalencija, povodi, potencijalni
čimbenici rizika i posljedice
(Violence by students' parents against teachers:
forms, prevalence, reasons, potential risk factors
and consequences)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 164
(2023), 1-2;
77-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nasilje u školi, prevencija, roditelji, sukob, učitelji, viktimizacija
(conflict, parents, prevention, school, teachers, victimization, violence)
Sažetak
U školama su u novije vrijeme sve učestaliji nesporazumi, napetosti i sukobi između roditelja i nastavnika koji ponekad eskaliraju i prerastu u nasilje. Stoga je cilj ovoga rada, na osnovi literature, proširiti spoznaje o fenomenu nasilja nad nastavnicima koje su počinili roditelji učenika i pri tome analizirati pojavne oblike, raširenost, povode, rizične čimbenike i posljedice. Prevalencijski podatci pokazuju da su nastavnici izloženi različitim oblicima nasilja (verbalnom, fizičkim, relacijskom, elektroničkom). Nezadovoljstvo ocjenama i percipirane nepravedne reakcije nastavnika na ponašanje djeteta, temeljne su točke sukoba i najčešći povodi napada roditelja na nastavnike, a viktimizaciji doprinose i neki individualni, obiteljski, školski i kontekstualni čimbenici rizika. Doživljeno nasilje ostavlja ozbiljne posljedice na fizičko i mentalno zdravlje, ugrožava sigurnost i profesionalnu dobrobit nastavnika, a to se reflektira na ozračje, odnose i ukupno funkcioniranje škole, ali i na dobrobit i uspjeh učenika. Zaključno se ukazuje na potrebu suzbijanja ovog ozbiljnog i nedovoljno istraženog problema u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)