Pregled bibliografske jedinice broj: 1279808
Osobine edukatora u obrazovanju odraslih – pregled istraživanja
Osobine edukatora u obrazovanju odraslih – pregled istraživanja // Zbornik radova sa znanstveno-stručne konferencije POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH / Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022. str. 101-106 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1279808 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine edukatora u obrazovanju odraslih – pregled
istraživanja
(CHARACTERISTICS OF EDUCATORS
IN ADULT EDUCATION - RESEARCH
OVERVIEW)
Autori
Zovko, Anita ; Tomac, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa znanstveno-stručne konferencije POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH
/ Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022, 101-106
Skup
POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.12.2022. - 02.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osobine edukatora, osobine andragoga, andragoška profesija, uloga edukatora u obrazovanju odraslih
(characteristics of educator, andragogue characteristics, andragogical profession, role of educator in adult education)
Sažetak
O tome koliko je značajno pitanje osobina edukatora u obrazovanju odraslih govori činjenica da se već desecima godina njime bave brojni znanstvenici i praktičari na globalnoj i nacionalnoj razini. U tradicionalnom obrazovnom sustavu primarna zadaća edukatora bila je prijenos znanja, dok se u suvremenom kontekstu više ne govori samo o jednosmjernom transferu znanja nego se edukatora percipira u ulozi motivatora, savjetnika, menadžera i podrške. Kod ispunjavanja navedenih uloga, veliki značaj imaju osobine edukatora, njegov karakter i sposobnost upravljanja grupnom dinamikom. Istraživanja provedena na različitim razinama dovode do zaključka da se već godinama shvaća važnost i kompleksnost andragoške profesije, odnosno profesije edukatora u obrazovanju odraslih. Rad s heterogenim skupinama od edukatora traži posjedovanje niza osobina od kojih se prvenstveno ističu razumijevanje, poštovanje prijašnjih iskustava osoba koje ulaze u obrazovanje odraslih, elokventnost i fleksibilnost u pristupu. Osobine andragoga temelj su razvoja uloga koje on zauzima u radu u obrazovanju odraslih i cjeloživotnom učenju, a uvelike ovise o samom pojedincu, ali i adekvatnom stjecanju znanja iz područja andragogije. Svakako, osobine edukatora nisu jedina komponenta uspješnog rada s odraslom populacijom, ali uvelike mogu predvidjeti uspješnost obrazovnih ishoda osoba koje su stupile u obrazovne aktivnosti namijenjene odraslim osobama. Isto tako, osobine edukatora, osim u samom prijenosu informacija, edukatoru i polaznicima služe kao temelj u razvoju odnosa koji teži uzajamnom učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)