Pregled bibliografske jedinice broj: 1279549
Utjecaj odabira metoda poučavanja u treningu na kohezivnost mlađih dobnih skupina u sportskoj gimnastici - didaktički pristup
Utjecaj odabira metoda poučavanja u treningu na kohezivnost mlađih dobnih skupina u sportskoj gimnastici - didaktički pristup, 2023. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 1279549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj odabira metoda poučavanja u treningu na
kohezivnost mlađih dobnih skupina u sportskoj
gimnastici - didaktički pristup
(The influence of teaching methods in training on
the cohesion of younger athletes' categories in
the artistic gymnastic - didactic approach)
Autori
Milas, Marija
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2023
Ključne riječi
šest mislećih šešira, sport, kreativnost, Torrancov test kreativnog razmišljanja, sinergija
(six thinking hats, sport, creativity, Torrance test of creative thinking, synergy)
Sažetak
Individualni sportaši učeni su vježbati samostalno, iako se sami trening provodi u timu. Takav način rada često dovodi do nerazvijenosti sinergije u timu, a jedan od načina kroz koji se sinergija u timu može razvijati je kroz igru. Igrom ne samo da se može djelovati na razvoj sinergije i kohezivnosti, već se može djelovati i na kreativno razmišljanje. Edward de Bono razvija metodu pomoću koje se djeluje na razvoj kreativnog razmišljanja i naziva ju metoda ''Šest mislećih šešira''. Primjena metode poučavanja ''Šest mislećih šešira'' u sportu nije u potpunosti istraživana kao i njen utjecaj na sinergiju u timu kod sportaša mladih dobnih kategorija. Stoga, cilj ovog istraživanja bio je istražiti ima li metoda poučavanja ''Šest mislećih šešira’’ u treningu utjecaj na razvoj kohezivnosti u mlađoj dobnoj skupini u sportskoj gimnastici te vidjeti ima li ista metoda povezanost s razvojem kreativnosti. Osam gimnastičara i četiri gimnastičarke, prosječne dobi od 7, 5 godina, sudjelovalo je u ovome istraživanju. Ispitanici su podijeljeni u dvije grupe - eksperimentalnu i kontrolu gdje je eksperimentalna grupa provodila metodu poučavanja ''Šest mislećih šešira'' u svome treningu, kroz poligon. Kontrolna grupa provodila je zadani poligon, no bez primjene metode ''Šest mislećih šešira''. Istraživanje je provedeno kroz 8 treninga te se sastojalo od provođenja gimnastičkog poligona te inicijalnog i završnog mjerenja u kojemu se kroz upitnik procjenjivala sinergija u timu, a kroz Torrancov test kreativnog razmišljanja (TTCT) provodila se procjena kreativnosti. Metoda ''Šest mislećih šešira'' provedena je kroz gimnastički poligon. Rezultati istraživanja ukazuju na statistički značajnu razliku kod Upitnika za procjenu sinergije u timu u obje grupe u odnosu na inicijalno i finalno mjerenje. U TTCT testu ostvarena je statistički značajna razlika kod eksperimentalne grupe između inicijalnog i finalnog mjerenja, dok kod kontrolne grupe ne postoji statistički značajna razlika. Usporedbom TTCT testa između grupa, rezultati ne prikazuju statistički značajnu razliku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti