Pregled bibliografske jedinice broj: 1279497
Razlike u percepcijama stila poučavanja trenera kod treniranja mladih sportaša
Razlike u percepcijama stila poučavanja trenera kod treniranja mladih sportaša, 2023., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1279497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u percepcijama stila poučavanja trenera kod
treniranja mladih sportaša
(Differences in perceptions of coaches teaching style
in training young athletes)
Autori
Tomičić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
15.06
Godina
2023
Stranica
64
Mentor
Žnidarec Čučković, Ana
Ključne riječi
Mosstonov Spektrum, stilovi poučavanja, trener, cjeloživotno obrazovanje
(Mosston's Spectrum, teaching styles, coach, lifelong learning)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je odrediti najzastupljeniji stil poučavanja kod svih trenera, kao i kod određenih skupina trenera s obzirom na karakteristike grupe kojoj pripadaju i odrediti koji bi mogući razlozi tomu mogli ishoditi. Ovim istraživanjem sakupljeni su podatci o trenerskim stilovima poučavanja po uzoru na Spektrum, Mosstonov pedagoški model koji opisuje stilove poučavanja. Podatci su sakupljeni trenerskom samoprocjenom i kontrolnom procjenom promatrača putem anketnog upitnika, te se proveo strukturirani intervju. Podatci ukupno dvanaest trenera bili su obrađeni T testom za nezavisne uzorke koji je pokazao da ne postoji statistički značajna razlika u broju korištenih stilova kod trenerske i kontrolne procjene, te da treneri sa stručnim obrazovanjem ne koriste više stilova od trenera sa nestručnim obrazovanjem. Odbačena je i posljednja hipoteza da treneri mlađih dobnih skupina koriste manji broj stilova. Rezultati su pokazali da treneri koriste najviše stilova iz grupacije reprodukcije prema Mosstonovu Spektrumu i to poglavito naredbeni i praktični stil. Istraživanje je rezultiralo zaključkom kako je nužno obratiti pozornost na educiranost trenera, posebice u polju stilova poučavanja. Predlaže se upoznavanje Mosstonovog modela sa širom javnosti, kako u vidu javne edukacije, tako i kao dio obrazovanja budućih trenera kojima se mora naglasiti važnost cjeloživotnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski