Pregled bibliografske jedinice broj: 1279361
Uređivanje naslovnih stranica hrvatskih dnevnih novina u vrijeme pandemije i potresa
Uređivanje naslovnih stranica hrvatskih dnevnih novina u vrijeme pandemije i potresa // NOVINARSKI I MEDIJSKI IDENTITET U DOBA KRIZE - Zbornik radova sa 11. naučne konferencije Vjerodostojnost medija u Beogradu / Kljajić, Veselin ; Kulić, Milica (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu – Fakultet političkih nauka, 2022. str. 67-85 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1279361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uređivanje naslovnih stranica hrvatskih dnevnih
novina u vrijeme pandemije i potresa
(EDITING THE COVER PAGES OF DAILY NEWSPAPERS IN
CROATIA DURING THE PANDEMIC AND THE ZAGREB
EARTHQUAKE)
Autori
Kanižaj, Igor ; Lechpammer, Stela ; Weidlich, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
NOVINARSKI I MEDIJSKI IDENTITET U DOBA KRIZE - Zbornik radova sa 11. naučne konferencije Vjerodostojnost medija u Beogradu
/ Kljajić, Veselin ; Kulić, Milica - Beograd : Univerzitet u Beogradu – Fakultet političkih nauka, 2022, 67-85
ISBN
978-86-6425-104-4
Skup
Vjerodostojnost medija
Mjesto i datum
Online ; Beograd, Srbija, 25.02.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
naslovne stranice ; uređivanje ; potres ; pandemija ; hrvatske dnevne novine
(front pages ; newspaper editing ; earthquake ; pandemic ; Croatian daily newspapers)
Sažetak
Naslovne stranice oduvijek su bile najvažniji dio novina. Prvi susret sa sadržajem novina čitatelji imaju putem naslovnih stranica, zbog čega se smatraju ključnim elementom u kreiranju identiteta i stvaranju odnosa s publikom. Ciboci i suradnici navode kako naslovnice „predstavljaju najvažniji dio novina jer svojim dizajnom i naslovima u najvećoj mjeri utječu na čitateljevu odluku o kupnji novina” (2011: 134). Budući da se pristup uređivanju naslovnica stalno mijenja – grafički, sadržajno i stilski – u skladu s novim izazovima u medijskom okruženju (usp. Tanikawa, 2017) nužno je utvrditi specifičnosti promjena, a pogotovo u vrijeme pandemijske krize i promjena na tržištu. U ovom radu analizirat ćemo naslovne stranice troje najčitanijih dnevnih novina u Hrvatskoj – Jutarnjeg lista, Večernjeg lista i 24sata. Kvantitativna analiza sadržaja provedena je u sklopu projekta „ISTRAŽIVAČKI NOVINARSKI LABORATORIJ: Vjerodostojnost medija kroz kulturu eksperimenta i inovacije u redakcijama”1, a namjerni uzorak čini po 26 naslovnica svakih od analiziranih novina, odnosno ukupno 78 naslovnih stranica objavljenih tijekom veljače, ožujka i travnja, te listopada, studenog i prosinca 2020. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-6331 - Istraživački novinarski laboratorij: vjerodostojnost medija kroz kulturu eksperimenta i inovacije u redakcijama (JOURLAB) (Perišin, Tena, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb