Pregled bibliografske jedinice broj: 1279171
Istraživačka nastava fizike u osnovnoj školi i razvoj učeničkog konceptualnog razumijevanja
Istraživačka nastava fizike u osnovnoj školi i razvoj učeničkog konceptualnog razumijevanja, 2023., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 1279171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačka nastava fizike u osnovnoj školi i razvoj učeničkog konceptualnog razumijevanja
(Research-based elementary school physics instruction and the development of students conceptual understanding)
Autori
Louis Madunić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
31.05
Godina
2023
Stranica
47
Mentor
Požar, Martina
Ključne riječi
koncepti ; nastava ; istraživanje ; fizika
(concepts ; teaching ; research ; physics)
Sažetak
U novome Nacionalnom kurikulumu predmeta Fizika stavlja se naglasak na istraživački usmjerenu nastavu, pri čemu je prednost dana eksperimentalnim istraživanjima koje uče- nik obavlja samostalno. Cilj ovog rada je odrediti koliki je utjecaj istraživački usmjerene nastave na usvajanje temeljnih fizikalnih koncepata, odnosno odgojno-obrazovnih ishoda. Sudionici istraživanja su učenici sedmih razreda osnovne škole. Kontrolna skupina sastoji se od učenika razrednog odjela kojima je nastava fizike održana kroz predavačku nastavu te rješavanje konceptualnih i numeričkih zadataka uz snimljene pokuse, računalne simula- cije i demonstracijske pokuse. U eksperimentalnoj skupini su učenici drugog razrednog odjela kojima je nastava održana slično kao u eksperimentalnoj skupini, ali uz eksperimentalni istraživački rad učenika. Instrument istraživanja su konceptualni zadaci i anketa u kojoj učenici izražavaju svoje stavove o nastavi fizike. Obje skupine imaju istog učitelja fizike te dobivaju iste primjere zadataka i ankete, čiji se podaci obrađuju sa svrhom određivanja moguće razlike u postignutoj razini ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)