Pregled bibliografske jedinice broj: 1279094
Uloga osjećaja zarobljenosti u predviđanju suicidalnih ideacija kod srednjoškolaca
Uloga osjećaja zarobljenosti u predviđanju suicidalnih ideacija kod srednjoškolaca // 23. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka. / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar, 2022. str. 134-134 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1279094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga osjećaja zarobljenosti u predviđanju
suicidalnih ideacija kod srednjoškolaca
(The role of feeling of entrapment in predicting
suicidal ideations in secondary school students)
Autori
Sušac, Nika ; Rajhvajn Bulat, Linda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka.
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar, 2022, 134-134
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
osjećaj zarobljenosti ; suicidalne ideacije ; adolescenti ; suočavanje sa stresom
(feeling of entrapment ; suicidal ideations ; adolescents ; coping with stress)
Sažetak
Integrirani motivacijsko-voljni model suicidalnog ponašanja (O’Connor, 2011 ; O’Connor i Kirtley, 2018) sveobuhvatan je model u sklopu kojeg ulogu jednog od ključnih pokretača suicidalnih ideacija ima konstrukt osjećaja zarobljenosti. Zarobljenost može biti unutarnje ili vanjske prirode, odnosno može se odnositi na vlastite misli i osjećaje ili pak na događaje i iskustva od kojih osoba želi pobjeći. U sklopu ovog modela zarobljenost predstavlja medijator između rizičnih čimbenika, stresora te posljedičnog osjećaja poraza i suicidalnih ideacija, pri čemu će pojedinac koji se u svom životu osjeća zarobljeno biti u povećanom riziku za razmišljanje o suicidu. S obzirom na to da ovaj konstrukt nije pobliže istražen u hrvatskom kontekstu, cilj ovog rada je ispitati ulogu koju osjećaj zarobljenosti ima u predviđanju suicidalnih ideacija kod zagrebačkih srednjoškolaca. U istraživanju je sudjelovalo 353 učenika 1. razreda srednjih škola iz Zagreba, od čega 45, 9 % djevojaka. U sklopu upitnika koji su učenici ispunjavali korišteni su, između ostalog, sljedeći instrumenti: Marshov upitnik samoopisivanja II (SDQ II ; Marsh, 1992), Skraćena verzija upitnika adolescentskog stresa (ASQ-S ; Anniko i sur., 2018), Njemački upitnik suočavanja za djecu i adolescente (SVF-KJ ; Hampel i sur., 2001), Skala zarobljenosti (Gilbert i Allan, 1998) i Inventar preuzimanja rizika i samoranjavanja adolescenata (Vrouva i sur.. 2010). Uloga zarobljenosti kao medijatora između ispitanih prediktora i suicidalnih ideacija ispitana je korištenjem analize traga. Dobiveni rezultati upućuju na značajnu ulogu koju taj konstrukt ima kao posredujuća varijabla te će u radu biti dodatno razmotreni potencijalni moderatori u okviru modela. Također će naglasak biti stavljen na načine suočavanja sa stresom, kao jednu od komponenata modela na kojoj je moguće raditi s mladima, što može biti od velikog značaja za njihovo mentalno zdravlje i subjektivnu dobrobit.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2020-02-5967 - Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje adolescenata (INTRAD) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb