Pregled bibliografske jedinice broj: 1278935
Jezična analiza turističkih promidžbenih materijala na hrvatskom i njemačkom jeziku
Jezična analiza turističkih promidžbenih materijala na hrvatskom i njemačkom jeziku, 2010., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1278935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična analiza turističkih promidžbenih materijala
na hrvatskom i njemačkom jeziku
(Linguistic analysis of tourist promotional materials
in Croatian and German)
Autori
Barić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.04
Godina
2010
Stranica
68
Mentor
Krpan, Tomislav
Ključne riječi
formalni i sadržajni aspekti ; hrvatski jezik ; jezična analiza ; njemački jezik ; promidžbeni materijali ; tekstne vrste
(formal and substantive aspects ; Croatian language ; language analysis ; German language ; promotional materials ; text types)
Sažetak
Jeziku Cilj ovog rada je analiza promotivnih materijala objavljenih u Hrvatskoj u razdoblju od 2001. do 2008. godine. Na temelju trideset objavljenih letaka, brošura, kataloga, image- kataloga i turističkih vodiča, napisanih uglavnom na hrvatskome i njemačkome jeziku, kao i određeni broj višejezičnih materijala, tiskanih i objavljenih u Hrvatskoj, cilj je bio istražiti i ustvrditi njihov formalni i sadržajni aspekt i navesti njihove glavne osobine. U njima su sadržane različite geografske, kulturno-povijesne, prirodne, društvene i ostale slične teme. Naša analiza je pokazala da su materijali tiskani na njemačkome jeziku, namijenjeni korisnicima iz zemalja njemačkoga govornog područja, napisani na stručniji način, za razliku od ostalih višejezičnih promidžbenih materijala. Uspoređujući stručnost izdavača na državnoj s onima na lokalnoj razini, došli smo do zaključka da oni na nižim razinama pribjegavaju različitim načinima privlačenja gostiju, čak i na jedan vrlo nekorektan način – primjerice obmanama i iznošenjem nepotvrđenih činjenica. Pojedini materijali su popraćeni izrazito lijepim fotografijama hrvatskih prirodnih, kulturnih, društvenih i ostalih ljepota te tekstom koji sve to približava čitatelju na jedan vrlo pitak način. Međutim, ostali tu istu temu suhoparno, nemaštovito i neinventivno prikazuju, te joj na taj način umanjuju vrijednost. Svi subjekti hrvatskog turizma trebali bi težiti da na najbolji mogući način predstave sve mogućnosti izrazito bogate hrvatske turističke ponude.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija