Pregled bibliografske jedinice broj: 1278916
Procjena znanja i stavova učenika završnih razreda nezdravstvenih i zdravstvenih srednjih škola u Požeško- slavonskoj županiji o pružanju prve pomoći kod zastoja srca
Procjena znanja i stavova učenika završnih razreda nezdravstvenih i zdravstvenih srednjih škola u Požeško- slavonskoj županiji o pružanju prve pomoći kod zastoja srca // 15. međunarodni kongres Štamparovi dani
Pleternica, Hrvatska, 2023. (poster, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1278916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena znanja i stavova učenika završnih razreda
nezdravstvenih i zdravstvenih srednjih škola u
Požeško- slavonskoj županiji o pružanju prve
pomoći kod zastoja srca
(Assessment of knowledge and attitudes of students
in the final grades of non-health and health high
schools in Požega-Slavonia county on the provision
of first aid for heart failure)
Autori
Ivanković, Ivan ; Đimoti, Renata ; Ivanković, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
15. međunarodni kongres Štamparovi dani
Mjesto i datum
Pleternica, Hrvatska, 05.05.2023. - 07.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kardiopulmonalna reanimacija ; lanac preživljavanja ; srčani zastoj ; učenici ; znanje
(cardiac arrest ; cardiopulmonary resuscitation ; chain of survival ; students ; knowledge)
Sažetak
Uvod: Srčani zastoj se često događa van bolnica i zdravstvenih ustanova, u odsustvu profesionalnih zdravstvenih djelatnika. Najvažniji oblik pružanja prve pomoći je kardiopulmonalna reanimacija (KPR) koja povećava šanse za preživljavanje bolesnika do dolaska medicinske pomoći. Cilj: Ispitati razinu znanja o pružanju prve pomoći kod zastoja srca kod učenika završnih razreda srednjih škola u Požeško-slavonskoj županiji. Metode: Ispitanici su učenici završnih razreda srednjih škola u Požeško-slavonskoj županiji. Istraživanje je provedeno upitnikom, a sadržavao je podatke o spolu, srednjoj školi koju ispitanici pohađaju i pitanja kojima se ispitalo znanje i stavovi ispitanika. Rezultati: Od 584 učenika, njih 507 (86, 8 %) slaže se s tvrdnjom da bi tečaj iz osnovnih mjera održavanja života trebalo imati u školama, 473 (80 %) da je svaka osoba dužna pružiti pomoć unesrećenoj osobi. Pružanje prve pomoći do dolaska hitne pomoći povećava vjerojatnost za preživljavanje unesrećenoj osobi vjeruje 427 (73, 1 %) ispitanika. 207 (35, 4 %) ispitanika ne slaže se da se osjećaju spremnima pružiti prvu pomoć i početi oživljavati. Medijan točnih odgovora na cijelom uzorku iznosi 8 u rasponu 0 do 10, odnosno 77, 31 % točnih odgovora, a na sva pitanja točno su odgovorila 102 (17, 5 %) ispitanika. Učenici koji su pohađali tečaj osnovnih mjera održavanja života pokazali su više znanja, dok su učenici medicinske škole pokazali veće znanje od ostalih učenika. Zaključak: Učenici završnih razreda srednjih škola u Požeško-slavonskoj županiji pokazali su vrlo dobru razinu znanja. Izrazili su zabrinutost u spremnosti za pružanje prve pomoći zbog manjka znanja i edukacije te su pokazali velik interes za uvođenje tečaja osnovnih mjera održavanja života u škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega