Pregled bibliografske jedinice broj: 1278737
Percipirana uspješnost metoda online nastave (2020/2021.) prema mišljenju studenata Libertas međunarodnog sveučilišta
Percipirana uspješnost metoda online nastave (2020/2021.) prema mišljenju studenata Libertas međunarodnog sveučilišta // Zbornik sveučilišta Libertas, 7 (2022), 8; 139-165 doi:10.46672/zsl.7.8.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1278737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana uspješnost metoda online nastave
(2020/2021.) prema mišljenju studenata Libertas
međunarodnog sveučilišta
(Libertas International University students'
perceptions of online teaching methods in
2020/2021)
Autori
Lučev, Iva ; Lukić-Jakopčević, Lucija ; Špiljak, Višnja
Izvornik
Zbornik sveučilišta Libertas (2584-5055) 7
(2022), 8;
139-165
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emergency remote teaching (hrv. interventna online nastava), prilagođene metode online nastave, percipirana uspješnost online nastave, faktori zadovoljstva studenata
(emergency remote teaching, adapted online teaching methods, perceived success of online teaching, student satisfaction factors)
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti jesu li i na koji način prilagođene metode nastave, vanjske okolnosti i unutrašnji faktori nezadovoljstva utjecali na to kako studenti percipiraju online nastavu na Libertas međunarodnom sveučilištu u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 300 studenata sveučilišta Libertas, koji su u siječnju i veljači 2021. ispunili anketni upitnik. U radu se ispituje: (1) u kojoj su mjeri nastavnici prilagodili metode svoje nastave online načinu rada (predavanja, vježbe, nastavni materijali, uključivanje studenata u nastavu, način praćenja rada studenata, ispiti, ocjenjivanje), (2) u kojoj su mjeri promjene u metodama online nastave utjecale na efikasnost studiranja studenata (mjereno postotkom dolaznosti, aktivnim sudjelovanjem u nastavi, motivacijom studenata, koncentracijom studenata za vrijeme online nastave, prosječnom ocjenom na svim predmetima, uloženim trudom) i (3) faktori zadovoljstva studenata u online nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju kako su se studenti uspješno priviknuli na novi način rada, uz minimalan stres, zahvaljujući nastojanjima nastavnika da osiguraju visoku kvalitetu nastave i u online okruženju. Kao najveće nedostatke online nastave studenti navode nedostatak socijalnog kontakta s kolegama, smanjenu interakciju između studenata i nastavnika, smanjenu koncentraciju i motivaciju za rad u odnosu na nastavu u dvorani. Na kraju rada donose se preporuke za daljnja istraživanja. Rad pridonosi cjelokupnoj raspravi o online nastavi na tercijarnoj razini i pruža uvid u vanjske i subjektivne faktore zadovoljstva studenata provedenom online nastavom.
Izvorni jezik
Hrvatski