Pregled bibliografske jedinice broj: 127870
Prilog Josipa Vajsa hrvatskoj glazbenoj historiografiji
Prilog Josipa Vajsa hrvatskoj glazbenoj historiografiji // Glagoljica i hrvatski glagolizam : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa povodom 100. obljetnice Staroslavenske akademije i 50. obljetnice Staroslavenskog instituta / Durrigl, Marija-Ana ; Mihaljević, Milan ; Velčić, Franjo (ur.).
Zagreb : Krk: Staroslavenski institut ; Krčka biskupija, 2004. str. 57-66 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 127870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog Josipa Vajsa hrvatskoj glazbenoj historiografiji
(Josip Vajs's Contribution to Croatian Music Historiography)
Autori
Doliner, Gorana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glagoljica i hrvatski glagolizam : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa povodom 100. obljetnice Staroslavenske akademije i 50. obljetnice Staroslavenskog instituta
/ Durrigl, Marija-Ana ; Mihaljević, Milan ; Velčić, Franjo - Zagreb : Krk : Staroslavenski institut ; Krčka biskupija, 2004, 57-66
Skup
Glagoljica i hrvatski glagolizam
Mjesto i datum
Krk, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 02.10.2002. - 06.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatska; J. Vajs; glazba; historiografija; glagoljaško pjevanje
(Croatia; J. Vajs; music; historiography; glagolitic singing)
Sažetak
Ugledni češki slavist Josip Vajs ne samo da je u raster svojega znanstvenog interesa uključio notnu građu, nego se svojim razmišljanjima pridružio onim slavistima i književnim povjesničarima koji su svojim radom dali prilog hrvatskoj glazbenoj historiografiji. O tome svjedoče radovi kao što su "Etwas ueber den liturgischen Gesang der Glagoliten ...", "Ueber den liturgischen Gesang der Glagoliten ..." i notna izdanja. Tu si i članci u Svetoj Ceciliji: "Novo izdanje slaroslavenskog misala", "Kanon hrvatsko-glagoljskog vatikanskog misala XIV. vijeka" i "Misni red (Ordo missae) najstarijeg glagoljskog misala." U prvome od njih Vajs izravno piše o "glazbenome suradniku", u drugome razmatra Kijevske listiće. Dok prvi rad donosi pozitovostički podatak o činjenici "da ima glede koralnih melodija glavnu zaslugu P. Anselmo Sedlaček, benediktinac u Emausu", drugi, samim time što uzima u razmatranje Kijevske listiće, istina kao komparativni izvor za temu kanona staroslavenskog misala, sadrži prilog o važnom i još uvijek izazovnom pitanju o glazbenom sloju hrvatskog glagoljaštva. Glazbenohistoriografske ocjene Josipa Vajsa ili pisaca koji su ga ocjenjivali popunjavaju sliku, kako o njegovu prinosu tako i o uvijek izazovnoj temi o mjestu glazbe u liturgijskim pitanjema. Ovdje spomenuti kao i nespomenuti radovi Josipa Vajsa, njihova recepcija i neposredni ili posredni utjecaji na stanje istraživanja hrvatskoga glagoljaškog pjevanja kao i radovi glazbenih historiografa, teme su ovoga izlaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti