Pregled bibliografske jedinice broj: 1278627
Zadovoljstvo roditelja provođenjem programa ranog usvajanja stranog jezika
Zadovoljstvo roditelja provođenjem programa ranog usvajanja stranog jezika // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 81-94
CROSBI ID: 1278627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo roditelja provođenjem programa ranog
usvajanja
stranog jezika
(Parents' Satisfaction with the Implementation of
the Early
Foreign Language Acquisition)
Autori
Gotal, Petra ; Šeravić Lovrak, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana
Izdavač
OMEP Hrvatska
Grad
Čakovec
Godina
2022
Raspon stranica
81-94
ISBN
978-953-57634-2-0
Ključne riječi
cjelodnevni program ; promjene ; rano usvajanje stranog jezika ; zadovoljstvo
(: changes, early foreign language acquisition, expectations, full-day program, satisfaction)
Sažetak
Komuniciranje na stranom jeziku jedna je od temeljnih kompetencija cjeloživotnog učenja i važan segment u strategiji razvoja društva temeljenog na znanju. Prema preporuci Europske komisije djeca bi od najranije dobi trebala usvajati barem dva jezika, jer izloženost jezicima doprinosi poboljšanju jezičnih vještina te pozitivnim stavovima prema drugim jezicima i kulturama (European commission, 2011). Formalno usvajanje stranih jezika u predškolskoj dobi odvija se kroz cjelodnevne, poludnevne i kraće programe. Cilj ovoga rada je ispitati zadovoljstvo roditelja provođenjem cjelodnevnih i kraćih programa ranog usvajanja stranog jezika te dobiti detaljniji uvid u stavove o njihovoj korisnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 101 roditelja s područja Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju da nema razlike u sveukupnom zadovoljstvu roditelja s obzirom na vrstu programa koji djeca pohađaju. Očekivanja provođenja programa stranog jezika za većinu roditelja (88, 1%) su ostvarena, a opisana su kroz perspektivu promjena kod djece u sljedećim područjima: govorno-jezični, socio- emocionalni i kognitivni razvoj, interes za usvajanje stranih jezika i situacijsko učenje. Sveukupni rezultati upućuju na zadovoljavajuću razinu usklađenosti očekivanja roditelja s uočenim pozitivnim promjenama koje su u većoj mjeri povezane s cjelodnevnim programom usvajanja stranog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti