Pregled bibliografske jedinice broj: 1278625
Autonomija, kompetentnost i međusobna povezanost odgojitelja i njihovo zadovoljstvo poslom
Autonomija, kompetentnost i međusobna povezanost odgojitelja i njihovo zadovoljstvo poslom // Knjižica sažetaka 2. Međunarodno znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević u suradnji sa Zavodom za znanstvenoistraživački i umjetnički rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru / Damir Velički, Mario Dumančić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, 2022. str. 52-53 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1278625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija, kompetentnost i međusobna povezanost
odgojitelja i njihovo zadovoljstvo poslom
(Educators' autonomy, competence and relatedness and
their job satisfaction)
Autori
Gotal, Petra ; Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka 2. Međunarodno znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević u suradnji sa Zavodom za znanstvenoistraživački i umjetnički rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru
/ Damir Velički, Mario Dumančić - Zagreb : Učiteljski fakultet, 2022, 52-53
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. Međunarodno znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević u suradnji sa Zavodom za znanstvenoistraživački i umjetnički rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojitelji ; predškolski odgoj ; radni učinak ; temeljne psihološke potrebe
(basic psychological needs ; educators ; preschool education ; work performance)
Sažetak
Potrebe za autonomijom, kompetentnošću i povezanošću predstavljaju temeljne psihološke potrebe. One su univerzalne, a u radnom okruženju značajan su prediktor zadovoljstva poslom. Budući da kompetentnost odgojitelja, njihova predanost i motivacija u odgojno-obrazovnom radu s djecom bitno određuju kvalitetu tog procesa, cilj je ovoga istraživanja ispitati odnos temeljnih psiholoških potreba odgojitelja i njihovog zadovoljstva poslom. U istraživanju je sudjelovalo 410 odgojitelja s područja cijele Hrvatske. Stavovi odgojitelja ispitivani su Skalom osnovnih psiholoških potreba povezanih s poslom (Van den Broeck, Vansteenkiste, De Witte, Soenens i Lens, 2010) i Indeksom zadovoljstva poslom (Brayfield i Rothe, 1951). Rezultati očekivano ukazuju na statistički značajnu povezanost temeljnih psiholoških potreba povezanih s poslom i zadovoljstva poslom odgojitelja. Od svih temeljnih psiholoških potreba najsnažnija povezanost pokazala se između autonomije i zadovoljstva poslom. Temeljne psihološke potrebe objašnjavaju 40, 3% zadovoljstva poslom. Analizom varijance utvrđeno je da su odgojitelji starije kronološke dobi, kao i oni s višim profesionalnim statusom i višim stupnjem obrazovanja zadovoljniji poslom. Dobiveni su rezultati u skladu s teorijom samoodređenja i nalazima prethodnih istraživanja da je kvaliteta rada odgojitelja izravno povezana s tim kako se osjeća na poslu. Rezultati mogu poslužiti i kao smjernice ravnateljima u unaprjeđenju procesa upravljanja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s ciljem podizanja učinkovitosti i općeg zadovoljstva poslom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti