Pregled bibliografske jedinice broj: 1278434
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave za OŠ Centar - Pula, OŠ dr. Mate Demarina - Medulin, OŠ "Monte Zaro" - Pula i OŠ Vidikovac - Pula
Pula, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1278434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja
(Understanding and application of processes important for the development of geometric thinking)
Autori
Branka, Antunović-Piton
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave za OŠ Centar - Pula, OŠ dr. Mate Demarina - Medulin, OŠ "Monte Zaro" - Pula i OŠ Vidikovac - Pula
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 06.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
geometrijska figura, geometrijsko mišljenje, vizualizacija
(geometric figure, problem solving, visualization)
Sažetak
Razumijevanje načina na koji učenici grade svoje mreže geometrijskih koncepata i procesa ima jednu od ključnih uloga u nastavi geometrije. Zašto učenici ne vide ono što učitelj vidi ili ono što bi htio da učenici vide? Što je geometrijska figura i što ona pokazuje, a što prikazuje? Upravo kroz ovo predavanje želimo dati odgovore, upoznati se s različitim vrstama procesa važnih pri 'čitanju' geometrijskih figura, od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. Kroz razne zadatke i nastavne aktivnosti, poseban naglasak stavlja se na operativno razumijevanje geometrijskih figura, odnosno znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema. Ukoliko operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te korištenje formula i danih alata bez korektnog matematičkog promišljanja. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u osnovnoj školi stvaraju se temelji koji vode ka kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne društvene znanosti, Dizajn, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)