Pregled bibliografske jedinice broj: 1278385
Mediji u životima djece u Varaždinskoj županiji
Mediji u životima djece u Varaždinskoj županiji // Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi
Sisak, Hrvatska, 2017. str. 122-130 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1278385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji u životima djece u Varaždinskoj županiji
(The Media in the Lives of Preschool Children
in Varaždin County)
Autori
Hrupec, Helena ; Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi
/ - , 2017, 122-130
Skup
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
medijski sadržaji ; mobitel ; roditelji i djeca ; televizija
(media contents ; cell phone ; parents and children ; TV)
Sažetak
Cilj rada jest utvrditi količinu vremena koju djeca rane i predškolske dobi u Varaždinskoj županiji provode koristeći pojedine medije te steći uvid u preferenciju televizijskih sadržaj. Na području 6 dječjih vrtića Varaždinske županije ispitivanjem je obuhvaćeno 250 roditelja djece rane i predškolske dobi. Djeca te dobi u Varaždinskoj županiji najviše vremena provode gledajući televiziju, zatim čitajući slikovnice i stripove te novine i časopise. Iz rezultata proizlazi kako od svih navedenih medija djeca najmanje vremena provode koristeći mobitel. Ipak, mobitel u dobi do treće godine koristi 53, 45% djece. U sklopu korelacijske analize djelomično je potvrđena hipoteza o povezanosti između razine obrazovanja roditelja i vremena koje djece provedu u doticaju s medijima. Zanimljivo je da od 7 navedenih medija postoji povezanost samo stupnja obrazovanja roditelja s učestalošću korištenja mobitela, ali ne i s učestalošću korištenja drugih medija. Djeca više obrazovanih roditelja manje koriste mobitel (ρ= -0, 146), odnosno, više obrazovani roditelji kontroliraju vrijeme korištenja mobitela svoje djece. Pretpostavlja se kako više obrazovani roditelji imaju razvijeniju svijest o mogućim pozitivnim i negativnim učincima medija. U pogledu ostalih medija, takva povezanost nije uočena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija