Pregled bibliografske jedinice broj: 1278383
Biti dijete u 21. stoljeću.
Biti dijete u 21. stoljeću. // Zajedno ranog i predškolskog odgojarastemo – redefiniranje teorije i prakse
Čakovec, Hrvatska, 2018. str. 143-155 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1278383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biti dijete u 21. stoljeću.
(Being a child in the 21st century.)
Autori
Horvat, A. ; Hrupec, H.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zajedno ranog i predškolskog odgojarastemo – redefiniranje teorije i prakse
/ - , 2018, 143-155
Skup
Zajedno ranog i predškolskog odgojarastemo – redefiniranje teorije i prakse
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 11.04.2018. - 12.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
osjećaj sreće, slobodno vrijeme, suvremeno djetinjstvo
(free time, happiness, modern childhood)
Sažetak
Dijete je napravljeno od sto. Ono ima sto jezika, sto ruku, sto misli, sto načina razmišljanja, igranja i pričanja, uvijek sto… (Malaguzzi 1992, prema Miljak 2009.). Dijete 21. stoljeća u svojoj se suštini ne razlikuje od djeteta tijekom prošlosti. Ipak, odnosi cjelokupne okoline i odraslih prema djeci, odnosi djece međusobno, dječja igra i igračke te općeniti stil i način dječjega života u obitelji i izvan nje, dobili su novi značaj. Osim navedenih promjena, globalno se smatra kako je današnje doba za djecu opasnije i nesigurnije od prošlosti, no je li tome uistinu tako? Jednako tako, praćeni ubrzanim stilom života, odrasli djeci nude veliku količinu različitih poticaja u zamjenu za više vremena oslobođenoga od direktnoga bavljenja djetetom. Djeca se svakodnevno nalaze u hiperpoticajnom okruženju pri čemu se sve više stimulira i potiče razvoj njihove opće inteligencije i akademski uspjeh, a u velikoj mjeri zanemaruje razvoj emocionalne inteligencije i onoga što svaki odrasli želi za svoje dijete, da izraste u sretnoga i samopuzdanoga čovjeka. Cilj ovoga rada je utvrditi što djetetu 21. stoljeća predstavlja najveći izvor sreće, ispunjenja i zadovoljstva te u kakvom je to odnosu s onime što mu suvremeni svijet sustavno pruža i želi za njega. Na području 4 dječja vrtića u Varaždinskoj županiji ispitivanjem je obuhvaćeno 200 djece rane i predškolske dobi, polaznika institucijskoga ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja. Rezultati pokazuju kontradikciju između dječjih želja i uvriježenih želja koje se danas ističu kao temeljne i važne za djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija