Pregled bibliografske jedinice broj: 1278286
Stavovi učitelja i učenika o digitalnom nastavnom okružju materinskoga jezika tijekom pandemije COVID-a 19
Stavovi učitelja i učenika o digitalnom nastavnom okružju materinskoga jezika tijekom pandemije COVID-a 19 // EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC: EXPERIENCE AND LESSONS LEARNED
online ; Beograd, Srbija, 2023. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1278286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i učenika o digitalnom nastavnom
okružju materinskoga jezika tijekom pandemije
COVID-a 19
(Attitudes of teachers and students about the
digital teaching environment of the mother tongue
during the COVID-19 pandemic)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Matković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC: EXPERIENCE AND LESSONS LEARNED
Mjesto i datum
Online ; Beograd, Srbija, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni alati, nastava materinskoga jezika, učitelj, učenik, stav
(digital tools, mother tongue teaching, teacher, student, attitude)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj se od 2015. godine provodi projekt E-škole u okviru kojega su razvijeni brojni e-sadržaji i e-usluge, ali unutar kojeg su popularizirani brojni digitalni alati te su za učitelje pripremljene radionice i tečajevi koji su pripomogli njihovu digitalnom osposobljavanju. Dio materijala koji su razvijeni do vremena pandemije korišteni su u online nastavi, ali je učiteljima od velike koristi bio i popis digitalnih alata te kratke upute koje su im bile dostupne za korištenje tih alata kako bi u njima pripremali svoje digitalne lekcije i zadatke. Dio tih sadržaja koristi se i nakon pandemije, ponekad u nastavi ukoliko su učionice opremljene pametnim pločama ili tabletima, a veliki dio materijala koristi se za vježbu sadržaja kod kuće. Razvoju digitalnih sadržaja pomogle su i veće nakladničke kuće koje su razvile svoje digitalne platforme s brojnim digitalnim sadržajima iz različitih predmeta. Upravo zato cilj je ovoga istraživanja ispitati stavove učitelja o mogućnostima uporabe digitalnih alata u nastavi materinskoga (hrvatskoga) jezika u razrednoj nastavi s jedne strane, a s druge strane, ispitati stavove učenika o zadovoljstvu uporabom digitalnih alata tijekom nastavnoga procesa, ali i u istraživanju zadanih tema za domaću zadaću te uvježbavanju nastavnoga sadržaja za provjere znanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 200 učitelja te 300 učenika od 1. do 4. razreda. Učenici su ispitani Upitnikom o stavovima prema e-sadržajima (za učitelje i za učenike) i zadatcima kreiranim za potrebe ovog istraživanja. Očekuje se da će rezultati pokazati kako su učitelji zadovoljni dostupnim e-sadržajima, no smatraju kako je upotreba suvremene tehnologije često ograničavajuća dok učenici vole sate u kojima se igraju u digitalnom obliku i tako uče ili ponavljaju nastavni sadržaj.
Izvorni jezik
Hrvatski