Pregled bibliografske jedinice broj: 1278168
Uloga visokog obrazovanja i znanosti u europskim integracijama
Uloga visokog obrazovanja i znanosti u europskim integracijama // Hrvatski dijalozi o Europi
Zagreb: Hrvatska udruga Rimskog kluba, 2022. str. 33-43 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1278168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga visokog obrazovanja i znanosti u europskim
integracijama
(The Role of Higher Education and Science in European
Integration)
Autori
Jerković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Hrvatski dijalozi o Europi
/ - Zagreb : Hrvatska udruga Rimskog kluba, 2022, 33-43
ISBN
978-953-97075-5-0
Skup
Hrvatski dijalozi o Europi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2021. - 17.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
visoko obrazovanje, obrazovanje, znanost, europske integracije
(higher education, education, science, european integration)
Sažetak
Europske integracije podrazumijevaju gospodarsko, pravno, političko i društveno približavanje zemalja Europske unije, ali i suradnju sa susjednim, bliskim zemljama u istom kontekstu, jednako kao i europske politike pridruživanja odnosno proširenja. Nadolazeće razdoblje bit će ključno za definiranje usmjerenja Europske unije, vizije i razvoja, prije svega kroz zaključke Konferencije o budućnosti Europe. Zagovaratelji daljnjih europskih integracija smatraju da proširenje nema alternativu te da je navedeno pitanje preduvjet opstanka Europske unije, jer će sve suprotno dovesti do njene stagnacije, marginalizacije pa i nazadovanja, kako na globalnoj sceni, tako i unutar Europe same. Usprkos euroskepticizmu i dvojbenim demokratskim praksama u ponekim zemljama članicama, kao i početnom nesnalaženju u pandemijskoj krizi, prevladavajuće mišljenje europskih građana, prema Eurobarometru 2021., jest pozitivno u kontekstu podrške i povjerenja u Europsku uniju. Prema istom istraživanju, optimizam u pogledu budućnosti Europske unije dosegao je najvišu razinu od 2009. godine, a povjerenje ostaje na najvišoj razini od 2008. Gotovo dvije trećine građana vjeruje da će EU donijeti ispravne odluke, građani vjeruju u europske institucije i potrebu veće suradnje u suočavanju s ovom i svim drugim krizama. Krize su kroz povijest bile katalizatori promjena i prilika da se stare strukture preispitaju te da se novom snagom i novim idejama procese usmjeri prema napretku. Uloga visokog obrazovanja i znanosti u ovom kontekstu ima jednu od snažnijih kohezijskih i integrativnih uloga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti