Pregled bibliografske jedinice broj: 1278028
Mobilne aplikacije i phygital koncept u sektoru maloprodaje u funkciji obogaćivanja kupovnog iskustva i razvoja CRM-a
Mobilne aplikacije i phygital koncept u sektoru maloprodaje u funkciji obogaćivanja kupovnog iskustva i razvoja CRM-a // Oeconomica Jadertina, 13 (2023), 1; 65-83 doi:10.15291/oec.4140 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1278028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mobilne aplikacije i phygital koncept u sektoru
maloprodaje u funkciji
obogaćivanja kupovnog iskustva i razvoja CRM-a
(Mobile applications and phygital concept in the
retail sector in the function
of enriching the shopping experience and
developing CRM)
Autori
Živković, Marina ; Ražov, Antonija ; Krajnović, Aleksandra
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 13
(2023), 1;
65-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
višekanalna marketinška strategija, distributivni lanci, phygital koncept, digitalni plasman, phygital korisničko iskustvo (PH-CX), mobilne aplikacije
(multi-channel marketing strategy, distribution chains, phygital concept, digital placement, phygital customer experience (PH-CX), mobile applications)
Sažetak
U ovom radu problematizira se pitanje promocije u distributivnim lancima i aktualno stanje kada je riječ o korištenju promotivnih alata u distribucijskom kanalu, kao i o njihovoj kombinaciji, u kontekstu višekanalne marketinške strategije, ali i obogaćivanja korisničkog iskustva i CRM-a. Autorice polaze od teze da su novi promotivni alati, posebice njihovo korištenje u digitalnom prostoru, slabije zastupljeni u trgovačkim lancima u odnosu na njihovu upotrebu u marketingu industrijskih proizvođača. U radu se daje prikaz konceptualnog okvira vezanog uz navedenu problematiku te se naglašava značenje optimalne kombinacije online i offline promotivnih kanala, što je od iznimne važnosti u aktualnoj eri tzv. phygital marketinga. U radu se u fokus razmatranja postavljaju mobilne aplikacije kao suvremeni digitalni kanal promocije, te njihov dizajn, sadržaj i model korištenja na primjerima dvaju trgovačkih centara – Lidl i Kaufland, s komparativnom analizom. Nadalje se prikazuju rezultati primarnog istraživanja provedenog na segmentu potrošačke generacije mladih, kojime se pokušalo saznati njihove stavove i mišljenja o navedenim aplikacijama. U posljednjem dijelu rada daje se kritički osvrt autorica na rezultate, zaključni stavovi i smjernice za daljnja istraživanja. Znanstveni doprinos rada sastoji se u konceptualizaciji upotrebe mobilnih aplikacija prema modelu Yadav & Pavlou (2020) koji digitalizaciju poslovanja stavljaju u središte marketinških i poslovnih aktivnosti te koji u svojem modelu promotivne alate promatraju kao ishodište razvoja dugoročnih odnosa prvenstveno na relacijama: poduzeće – klijent i klijent – poduzeće. Praktične implikacije rada ogledaju se u doprinosu spoznajama relevantnima za donošenje strateških marketinških odluka u trgovačkim poduzećima i u kanalu opskrbe općenito. Ograničenje istraživanja je u fokusu na segment mladih u primarnom istraživanju pa se za daljnja istraživanja preporučuje proširenje analiza i na druge segmente potrošača, ali i daljnji razvoj konceptualizacije znanstvene teorije marketinga u području promocije i digitalizacije u sektoru trgovine robe široke potrošnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP.01.2021.07 - Mladi i ekonomija iskustva - nova paradigma i inovativni poslovni modeli (MLADCI) (Krajnović, Aleksandra) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Aleksandra Krajnović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH+, DOAJ