Pregled bibliografske jedinice broj: 1277982
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća // Standardni i nestandardni idiomi / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2023. str. 447-464
CROSBI ID: 1277982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i
njemačkome jeziku u osječkim novinama na
njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20.
stoljeća
(The persuasiveness of advertisements written in
Croatian and German in Osijek’s newspapers
published in German from the end of the 19th and
the beginning of the 20th century)
Autori
Jozić, Ivana ; Vančura, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Standardni i nestandardni idiomi
Urednik/ci
Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja
Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Grad
Zagreb
Godina
2023
Raspon stranica
447-464
ISBN
978-953-7494-04-9
Ključne riječi
osječke novine na njemačkome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost
(Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness)
Sažetak
Rad se bavi analizom persuazivne funkcije i načinima njezine realizacije u reklamnim oglasima na njemačkome i hrvatskome jeziku u osječkim novinama Slavonische Presse i Die Drau, koje su u Osijeku izlazile krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Među njima se po svojoj popularnosti ističu Slavonische Presse i Die Drau kao informativni listovi s raznolikom ponudom usluga i proizvoda o čemu najbolje svjedoči veliki broj oglasa od kojih je većina na njemačkome jeziku, manji dio na hrvatskome te ima i nešto dvojezičnih oglasa. Osim jezičnom realizacijom, emitenti reklamnih oglasa služili su se i ostalim sustavima znakova poput slika, logotipa, grafičkih ukrasa ili ostalim zanimljivim grafičkim rješenjima. Premda su reklamni oglasi u prvome redu tekstna vrsta s dominantno apelativnom funkcijom, nerijetko su i informativne, što će analiza korpusa i potvrditi, no cjelokupni učinak postiže se persuazivnošću cjelokupnog iskaza kombinacijom različitih semiotičkih sustava. Cilj je ovoga istraživanja analizirati persuazivnu funkciju kod odabranih jednojezičnih i dvojezičnih reklama u navedenim novinama te utvrditi kojim je sve sustavima znakova realizirana. Pri analizi odabranih reklamnih oglasa upotrijebljena je kvalitativna i kvantitativna analiza teksta kao i kontrastivna metoda. Kvalitativno istraživanje provedeno je istraživanjem sadržaja oglasa, a kontrastivno uspoređujući dvojezične oglase za isti proizvod ili uslugu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek