Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1277982

Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća


Jozić, Ivana; Vančura, Alma
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća // Standardni i nestandardni idiomi / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2023. str. 447-464


CROSBI ID: 1277982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća
(The persuasiveness of advertisements written in Croatian and German in Osijek’s newspapers published in German from the end of the 19th and the beginning of the 20th century)

Autori
Jozić, Ivana ; Vančura, Alma

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Standardni i nestandardni idiomi

Urednik/ci
Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja

Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku

Grad
Zagreb

Godina
2023

Raspon stranica
447-464

ISBN
978-953-7494-04-9

Ključne riječi
osječke novine na njemačkome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost
(Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness)

Sažetak
Rad se bavi analizom persuazivne funkcije i načinima njezine realizacije u reklamnim oglasima na njemačkome i hrvatskome jeziku u osječkim novinama Slavonische Presse i Die Drau, koje su u Osijeku izlazile krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Među njima se po svojoj popularnosti ističu Slavonische Presse i Die Drau kao informativni listovi s raznolikom ponudom usluga i proizvoda o čemu najbolje svjedoči veliki broj oglasa od kojih je većina na njemačkome jeziku, manji dio na hrvatskome te ima i nešto dvojezičnih oglasa. Osim jezičnom realizacijom, emitenti reklamnih oglasa služili su se i ostalim sustavima znakova poput slika, logotipa, grafičkih ukrasa ili ostalim zanimljivim grafičkim rješenjima. Premda su reklamni oglasi u prvome redu tekstna vrsta s dominantno apelativnom funkcijom, nerijetko su i informativne, što će analiza korpusa i potvrditi, no cjelokupni učinak postiže se persuazivnošću cjelokupnog iskaza kombinacijom različitih semiotičkih sustava. Cilj je ovoga istraživanja analizirati persuazivnu funkciju kod odabranih jednojezičnih i dvojezičnih reklama u navedenim novinama te utvrditi kojim je sve sustavima znakova realizirana. Pri analizi odabranih reklamnih oglasa upotrijebljena je kvalitativna i kvantitativna analiza teksta kao i kontrastivna metoda. Kvalitativno istraživanje provedeno je istraživanjem sadržaja oglasa, a kontrastivno uspoređujući dvojezične oglase za isti proizvod ili uslugu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Alma Vančura (autor)

Avatar Url Ivana Jozić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jozić, Ivana; Vančura, Alma
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća // Standardni i nestandardni idiomi / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2023. str. 447-464
Jozić, I. & Vančura, A. (2023) Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća. U: Mikić Čolić, A. & Glušac, M. (ur.) Standardni i nestandardni idiomi. Zagreb, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, str. 447-464.
@inbook{inbook, author = {Jozi\'{c}, Ivana and Van\v{c}ura, Alma}, year = {2023}, pages = {447-464}, keywords = {osje\v{c}ke novine na njema\v{c}kome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost}, isbn = {978-953-7494-04-9}, title = {Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njema\v{c}kome jeziku u osje\v{c}kim novinama na njema\v{c}kome jeziku s kraja 19. i po\v{c}etka 20. stolje\'{c}a}, keyword = {osje\v{c}ke novine na njema\v{c}kome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Jozi\'{c}, Ivana and Van\v{c}ura, Alma}, year = {2023}, pages = {447-464}, keywords = {Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness}, isbn = {978-953-7494-04-9}, title = {The persuasiveness of advertisements written in Croatian and German in Osijek’s newspapers published in German from the end of the 19th and the beginning of the 20th century}, keyword = {Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font