Pregled bibliografske jedinice broj: 1277909
Motivacija prodajnog osoblja u bankarskom sektoru
Motivacija prodajnog osoblja u bankarskom sektoru, 2023., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever, Varaždin
CROSBI ID: 1277909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija prodajnog osoblja u bankarskom sektoru
(Motivation of sales staff in the banking sector)
Autori
Žagrović, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever
Mjesto
Varaždin
Datum
05.06
Godina
2023
Stranica
75
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
teorije motivacije ; procesne motivacijske teorije ; bankarski sektor ; motivacija zaposlenika u bankarskom sektoru ; prodajno osoblje
(motivation theories ; process motivation theories ; banking sector ; employee motivation in the banking sector ; sales staf)
Sažetak
Motivacija zaposlenika jedna je od najvažnijih strategija u poslovanju, a posebno u bankarskom sektoru koji je iznimno važan za razvoj cjelokupnog gospodarstva. Prodajno osoblje u bankarskom sektoru ima ulogu da uspješno i učinkovito prezentira i prodaje bankarske proizvode i usluge klijentima banke te širi mrežu klijenata. Uspješno poslovanje i stvaranje zadovoljstva klijenata dovodi do značajnih rezultata u bankarskom sektoru i ostvarivanja organizacijskih ciljeva. Da bi prodajno osoblje u bankama što učinkovitije obavljalo svoje radne zadatke, treba biti visoko motivirano i zadovoljno radnom situacijom te onime što ga najviše motivira. Riječ je o motivacijskim čimbenicima koje u teoriji i praksi dijelimo na ekstrinzične i intrinzične. U ovom radu provedeno je istraživanje o trenutnom zadovoljstvu prodajnog osoblja u bankarskom sektoru na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije te o najvažnijim motivacijskim čimbenicima iz perspektive prodajnog osoblja u bankarskom sektoru koji dovode do visoke razine zadovoljstva. U istraživanju je sudjelovalo 106 ispitanika koji rade kao prodajno osoblje u bankarskom sektoru. Istraživanje je pokazalo da je većina prodajnog osoblja trenutno zadovoljna radom u bankarskom sektoru, radom u trenutnoj bankarskoj poslovnici te na trenutnom radnom mjestu. Međutim, kada je u pitanju razina trenutnog zadovoljstva motivacijskim čimbenicima, istraživanje je pokazalo da je prodajno osoblje u bankarskom sektoru najzadovoljnije međuljudskim odnosima (odnosima s nadređenim/a, kolegama i klijentima), a najmanje zadovoljno treninzima i edukacijama, bonusima i nagradama te mogućnostima napredovanja. S druge strane, analizom najvažnijih motivacijskih čimbenika za postizanje zadovoljstva, uočeno je da su za prodajno osoblje u bankarskom sektoru najvažniji plaća i novčani dodaci, priznanje za dobro odrađeni posao, odnosi s kolegama te ravnoteža privatnog i poslovnog života. Osim toga, uočene su razlike u razini važnosti pojedinog motivacijskog čimbenika s obzirom na varijable kao što su spol, dob, stupanj obrazovanja, duljina radnog staža, vrsta ugovora o radu, vrsta i opis posla te druge demografske karakteristike ispitanika. Ovo istraživanje može poslužiti kao podloga za izradu smjernica i ciljeva menadžmentu u bankarskom sektoru o strategijama motiviranja u svrhu postizanja zadovoljstva zaposlenika u bankarskom sektoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija