Pregled bibliografske jedinice broj: 1277907
Visokoškolska knjižnica u 21. stoljeću – uloga knjižničara
Visokoškolska knjižnica u 21. stoljeću – uloga knjižničara // Zbornik sažetaka : 18. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica "Inkluzivnost: put prema „otvorenim“ knjižnicama"
Lovran, Hrvatska, 2023. str. 16-16 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1277907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Visokoškolska knjižnica u 21. stoljeću – uloga
knjižničara
(The university library in the 21st century – the
role of the librarian)
Autori
Mokriš, Svjetlana ; Šuvak-Pirić, Ivana ; Šušak Lukačević, Mirna ; Hasenay, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka : 18. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica "Inkluzivnost: put prema „otvorenim“ knjižnicama"
/ - , 2023, 16-16
Skup
18. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica "Inkluzivnost: put prema „otvorenim“ knjižnicama"
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 31.05.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompetencije visokoškolskog knjižničara ; proizvodi i usluge visokoškolske knjižnice ; prostor visokoškolske knjižnice
(competencies of a higher education librarian ; products and services of the higher education library ; area of the higher education library)
Sažetak
Visokoškolska nastava i visokoškolske knjižnice komplementarno se nadopunjuju i nadograđuju. Promjene koje su se u društvenom, obrazovnom i znanstvenom okruženju dogodile početkom 21. stoljeća snažno su utjecale i na visokoškolsku nastavu te ukazale na potrebu preoblikovanja visokoškolskih knjižnica u slobodna, otvorena, dostupna, neutralna i pouzdana mjesta u kojima se korisnik osjeća ugodno bez obzira na način na koji želi učiti i usvajati znanje – kroz socijalnu interakciju ili kroz razmišljanje i kontemplaciju. Korisniku visokoškolske knjižnice ona mora ponuditi izvore i alate pomoću kojih će učiti i usvajati znanje – zadovoljavajući broj sadržajno relevantne knjižnične građe koju može dobiti na korištenje ili joj je osiguran pristup te raznovrsne knjižnične proizvode i usluge. U ostvarivanju navedenoga ključna je uloga visokoškolskih knjižničara koji posjeduju profesionalne i osobne kompetencije. Na posteru su prikazane proizvodi i usluge visokoškolske knjižnice 21. stoljeća te profesionalne kompetencije potrebne knjižničaru za njihovo planiranje i izvedbu, kao i osobne kompetencije knjižničara važne za interakciju s korisnicima te ostalim pripadnicima knjižnične, akademske i društvene zajednice kako bi oni knjižnicu doživljavali kao slobodno, otvoreno, dostupno, neutralno i pouzdano mjesto na kojemu mogu učiti i usvajati znanje. Samo korisnik zadovoljan prostorom i informacijskim izvorima koje mu nudi visokoškolska knjižnica te radom knjižničara osigurat će i u budućnosti mjesto koje knjižnicama tradicionalno pripada u akademskoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prehrambeno-tehnološki fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Profili:
Ivana Šuvak-Pirić
(autor)
Svjetlana Mokriš
(autor)
Sanda Hasenay
(autor)
Mirna Šušak Lukačević
(autor)