Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1277780

Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju


Gutić, Tea; Stević, Filip; Labak, Irena
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju // Educatio biologiae, 9 (2023), 8-17 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1277780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju
(Peer teaching as support for the use of concept maps in independent online learning)

Autori
Gutić, Tea ; Stević, Filip ; Labak, Irena

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 9 (2023); 8-17

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nastavnici ; Programirana nastava ; Studenti ; Učinkovito učenje ; Učitelji
(Secondary school teacher ; Programmed teaching ; Students ; Effective learning ; Elementary school teachers)

Sažetak
S ciljem kognitivnoaktivnog uključivanja studenata, u proces poučavanja studentima koji su na početku visokoškolskog obrazovanja pružena je vršnjačka podrška u stjecanju predmetno specifičnog znanja konceptualnom mapom. Istraživanje se provelo akademske 2021./2022. i 2022./2023. godine s ukupno pedeset studenata prijediplomskog sveučilišnog studija Biologija Odjela za biologiju Sveučilišta u Osijeku. Studenti (budući učitelji/nastavnici Prirode, Biologije i Kemije), koji su bili u ulozi onih koji poučavaju, osmisli su i proveli u prvoj fazi istraživanja nastavu u kojoj su se izmjenjivale različite studentske aktivnosti, a koje ujedno podržavaju uočavanje i izdvajanje ključnih pojmova i veza među njima što je neophodno za dostizanje znanja na višim kognitivnim razinama. Istu nastavu su potom programirali te na taj način prilagodili online učenju. U drugoj fazi istraživanja sa studentima se provela inicijalna pisana provjera znanja te su potom upućeni na samostalno online učenje nakon kojeg je uslijedila završna pisana provjera. Usporedbom inicijalne i završne pisane provjere znanja utvrdila se učinkovitost vršnjačke podrške tijekom samostalnog online učenja. Rezultati ukazuju da su studenti postigli bolju riješenost u pitanjima svih testiranih kognitivnih razina u završnoj pisanoj provjeri znanja u odnosu na inicijalnu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
--IP-CORONA-2020-12-3798 - Učenje biologije u epidemiološki prilagođenom istraživačkom okruženju (BIO EPI-ADRESEN) (Radanović, Ines) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (autor)

Avatar Url Filip Stević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gutić, Tea; Stević, Filip; Labak, Irena
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju // Educatio biologiae, 9 (2023), 8-17 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Gutić, T., Stević, F. & Labak, I. (2023) Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju. Educatio biologiae, 9, 8-17.
@article{article, author = {Guti\'{c}, Tea and Stevi\'{c}, Filip and Labak, Irena}, year = {2023}, pages = {8-17}, keywords = {Nastavnici, Programirana nastava, Studenti, U\v{c}inkovito u\v{c}enje, U\v{c}itelji}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {9}, issn = {1849-6520}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ko pou\v{c}avanje kao podr\v{s}ka u uporabi konceptualne mape u online samostalnom u\v{c}enju}, keyword = {Nastavnici, Programirana nastava, Studenti, U\v{c}inkovito u\v{c}enje, U\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Guti\'{c}, Tea and Stevi\'{c}, Filip and Labak, Irena}, year = {2023}, pages = {8-17}, keywords = {Secondary school teacher, Programmed teaching, Students, Effective learning, Elementary school teachers}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {9}, issn = {1849-6520}, title = {Peer teaching as support for the use of concept maps in independent online learning}, keyword = {Secondary school teacher, Programmed teaching, Students, Effective learning, Elementary school teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font