Pregled bibliografske jedinice broj: 1277780
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju // Educatio biologiae, 9 (2023), 8-17 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1277780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi
konceptualne mape u online
samostalnom učenju
(Peer teaching as support for the use of concept
maps in independent online
learning)
Autori
Gutić, Tea ; Stević, Filip ; Labak, Irena
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 9
(2023);
8-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Nastavnici ; Programirana nastava ; Studenti ; Učinkovito učenje ; Učitelji
(Secondary school teacher ; Programmed teaching ; Students ; Effective learning ; Elementary school teachers)
Sažetak
S ciljem kognitivnoaktivnog uključivanja studenata, u proces poučavanja studentima koji su na početku visokoškolskog obrazovanja pružena je vršnjačka podrška u stjecanju predmetno specifičnog znanja konceptualnom mapom. Istraživanje se provelo akademske 2021./2022. i 2022./2023. godine s ukupno pedeset studenata prijediplomskog sveučilišnog studija Biologija Odjela za biologiju Sveučilišta u Osijeku. Studenti (budući učitelji/nastavnici Prirode, Biologije i Kemije), koji su bili u ulozi onih koji poučavaju, osmisli su i proveli u prvoj fazi istraživanja nastavu u kojoj su se izmjenjivale različite studentske aktivnosti, a koje ujedno podržavaju uočavanje i izdvajanje ključnih pojmova i veza među njima što je neophodno za dostizanje znanja na višim kognitivnim razinama. Istu nastavu su potom programirali te na taj način prilagodili online učenju. U drugoj fazi istraživanja sa studentima se provela inicijalna pisana provjera znanja te su potom upućeni na samostalno online učenje nakon kojeg je uslijedila završna pisana provjera. Usporedbom inicijalne i završne pisane provjere znanja utvrdila se učinkovitost vršnjačke podrške tijekom samostalnog online učenja. Rezultati ukazuju da su studenti postigli bolju riješenost u pitanjima svih testiranih kognitivnih razina u završnoj pisanoj provjeri znanja u odnosu na inicijalnu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP-CORONA-2020-12-3798 - Učenje biologije u epidemiološki prilagođenom istraživačkom okruženju (BIO EPI-ADRESEN) (Radanović, Ines) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju