Pregled bibliografske jedinice broj: 1277705
Gospodarska diplomacija u pozicioniranju kosovskog gospodarstva na međunarodnom tržištu
Gospodarska diplomacija u pozicioniranju kosovskog gospodarstva na međunarodnom tržištu, 2023., diplomski rad, diplomski, Fakultet međunarodnih odnosa i diplomacije, Zagreb
CROSBI ID: 1277705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gospodarska diplomacija u pozicioniranju kosovskog
gospodarstva na međunarodnom tržištu
(Economic diplomacy in positioning the Kosovo economy
on the international market)
Autori
Dedaj, Donika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet međunarodnih odnosa i diplomacije
Mjesto
Zagreb
Datum
23.03
Godina
2023
Stranica
64
Mentor
Andrijanić, Ivo
Ključne riječi
gospodarstvo, diplomacija, gospodarska diplomacija, međunarodno tržište, lobiranje
(economy, diplomacy, economic diplomacy, international market, lobbying)
Sažetak
Godinama sve više dolazi do izražaja svijest o uzajamnoj ekonomskoj ovisnosti zemalja. Svaka država želi privući što više stranih investicija kako bi došle do većeg gospodarskog rasta i tako poboljšale standard život svojim stanovnicima. Kosovo ima malo gospodarstvo no to ne znači da nema proizvod i usluga koje može ponuditi, isto tako ima i potencijala za privlačenje inozemnih ulagača. Da bi se gospodarstvo uspješno pozicioniralo na međunarodnom tržištu, potrebno je napraviti dobru strategiju gospodarske diplomacije. Rast izvoza robe i usluga te povećanje konkurentnosti su ključni za kosovsko gospodarstvo te u tome gospodarska diplomacija može imati veliku ulogu. U radu se piše i o lobiranju jer je jedna od metoda koja se koristi za promoviranje izvoza Kosova na međunarodnom tržištu. Jedan od osnovnih razloga zašto je gospodarska diplomacija važna je činjenica da vanjskotrgovinska razmjena i strana ulaganja bilježe stalni porast udjela u strukturi nacionalnog BDP-a za razliku od udjela koji ima domaća proizvodnja, prema tome, zemlje u razvoju i bogate zemlje rade na trgovinskim interesima tako da promoviraju izvoz i privlače izravna strana ulaganja. Svaki diplomatski službenik u diplomatskim misijama se uz političku dimenziju mora uključiti i u gospodarsku. Ovaj rad pokazuje važnost koju gospodarska diplomacija ima u pozicioniranju kosovskog gospodarstva na međunarodnom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti