Pregled bibliografske jedinice broj: 1277582
O Studiju konzerviranja i restauriranja umjetnina na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu
O Studiju konzerviranja i restauriranja umjetnina na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu // Školovanje konzervatora-restauratora:jučer, danas, sutra
Split, Hrvatska, 2018. str. - (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1277582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O Studiju konzerviranja i restauriranja umjetnina na
Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu
(About the Study of Art Conservation and Restoration
at the Academy of Fine Arts, University of Zagreb)
Autori
Ukrainčik, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Školovanje konzervatora-restauratora:jučer, danas, sutra
/ - , 2018
Skup
Školovanje konzervatora-restauratora:jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.06.2018. - 02.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
svručilični studij, školovanje restauratora, Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina ALU Zagreb
(master's degree, conservator training, Department of Art Conservation and Restoration, ALU Zagreb)
Sažetak
Sveučilišni studij restauriranja umjetnina (danas Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina ili skraćeno OKIRU) osnovan je 1997. g. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, te smo upravo ove akademske godine u tijeku dvadesete obljetnice osnutka i djelovanja. Studij je koncipiran kao integrirani studij u trajanju od pet godina (10 semestara) tijekom kojega se stječe 300 ECTS bodova. Dva su usmjerenja ; slikarski (R/S) i kiparski (R/K). Kolegiji se mogu podijeliti na više grupa: grupa likovnih disciplina (slikarstvo, crtanje i kiparstvo) ; grupa tehničkih i prirodnih znanosti (fizika, kemija, biologija, slikarska, kiparska tehnologija, …) zatim grupa društvenih i humanističkih znanosti (povijest umjetnosti, etika, …), te, konačno, i grupa kolegija iz područja restauriranja umjetnina. Studenti kroz obrazovni proces razvijaju likovni senzibilitet i vještine te stječu teorijsko znanje o materijalima, tehnikama i tehnologijama. Ujedno se upućuju u znanstvenu metodologiju rada kako bi razvili sposobnosti za rješavanje složenih problema restauriranja kao cjelovitog procesa, korištenjem istraživanja i kritičkim tumačenjem rezultata istraživanja. Nastava se u prve dvije godine većim dijelom sastoji od općih likovnih i prirodoslovnih kolegija te kolegija iz povijesti umjetnosti. U drugoj godini započinje program nastave iz područja konzerviranja-restauriranja umjetnina te se tijekom studija provodi kroz predavanja, vježbe i seminare, kroz praksu unutar radionica Odsjeka ili in situ. U trećoj i četvrtoj godini studija kolegiji su još više usmjereni ka potrebama restauratorske struke. Peta godina je potpuno posvećena konzerviranju i restauriranju umjetnina, te diplomskom radu. Po završetku studija stječe se akademski naziv magistar/magistra konzerviranja i restauriranja umjetnina. Tijekom proteklih godina izvršene su, prema dobivenim Dopusnicama Sveučilišta u Zagrebu, određene promjene studijskih programa. Kako bismo još više unaprijedili studij, znamo da je potrebno uvesti i nove izmjene u postojeći program jer je naša obaveza da osiguramo što kvalitetniji kadar koji će se nositi sa svim izazovima naše struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje