Pregled bibliografske jedinice broj: 1277552
Medijsko provođenje slobodnog vremena djece – problem odgoja u 21. stoljeću
Medijsko provođenje slobodnog vremena djece – problem odgoja u 21. stoljeću // 5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2023. str. 59-59 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1277552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko provođenje slobodnog vremena djece – problem odgoja u 21. stoljeću
(Media use in children's free time – a problem of the 21st century education)
Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, K.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ - , 2023, 59-59
Skup
5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca, mediji, odgoj, slobodno vrijeme.
(children, media, upbringing, free time.)
Sažetak
Suvremena tehnologija je uvelike doprinijela ljudskom napretku. Noviteti u tehnici i tehnologiji određuju i mijenjaju način života ljudi, a samim time i djece. Mediji s jedne strane olakšavaju prijenos informacija i komunikaciju među ljudima, no s druge strane postaju problem odgoja djece u 21. stoljeću. Tehnologija postaje sve sofisticiranija, a odgoj djece izazovniji. Današnja djeca provode svoje slobodno vrijeme sve više okružena digitalnim medijima. Nekadašnja druženja s prijateljima oči u oči pretvorila su se u virtualna druženja u drugoj dimenziji s očima koje su najčešće usmjerene u ekran (mobitela, računala, televizora i sl.). Odnosi uživo postali su odnosi na mreži. Djeci je potrebno osvijestiti njihove loše navike te negativne implikacije medija, razvijati njihovu svijest kako bi se mogli oduprijeti lošem utjecaju medija, usmjeriti ih na istinske vrijednosti i zadovoljavanje „pravih” potreba te smisleno i kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Cilj istraživanja bio je ispitati posjedovanje određenih medija te navike provođenja slobodnog vremena učenika viših razreda osnovne škole (N = 233) uz medije, ali i ispitati postojanje razlike s obzirom na spol. Istraživanjem je utvrđeno postojanje statistički značajne razlike u vremenu provedenom u igranju videoigara i slušanju glazbe između dječaka i djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)